De ce sa-ti cumperi o locuinta in Sectorul 4 - Cel mai modernizat sector din Capitala

In ultima perioada, Sectorul 4 al Capitalei a cunoscut o adevarata renastere urbana, generata pe de o parte de interesul cumparatorilor pentru locuinte noi in aceasta zona, cat si de investitiile realizate de autoritatile publice locale, in speta de Primaria Sectorului 4, in modernizarea cailor de acces, ale parcarilor de resedinta, precum si a parcurilor si a zonelor de relaxare.

Au fost anuntate o serie de proiecte de mare anvergura, atat privind infrastructura, cat si dezvoltarea urbana, unele dintre acestea fiind o premiera pentru Bucuresti, dar si pentru Romania, insa cel mai important este faptul ca acestea nu mai sunt doar intentii ale autoritatilor locale, ci s-a inceput executia acestora intr-un ritm foarte alert, care ne uimeste si ne bucura in acelasi timp.

Infrastructura, o prioritate pentru dezvoltarea Sectorului 4

aeroport international

Un nou aeroport international nou va fi construit in sudul Capitalei

Aeroportul ce urmeaza a fi construit in sudul Capitalei va fi unul international, mai mare decat cel mai nou construit in Romania, cel de la Brasov, intrucat ar urma sa deserveasca un numar mai mare de judete, cu o populatie mai mare. De asemenea, va fi proiectat atat cu terminale pentru pasageri, cat si cu unele speciale pentru transportul de marfa, in conditiile in care, pe ambele directii, Aeroportul Otopeni este suprasolicitat in acest moment. Aeroportul Henri Coanda cel mai mare din tara, a avut anul trecut 12,5 milioane de pasageri, in crestere cu 80% fata de anul trecut potrivit datelor publice.

Traficul de pasageri pe aeroporturile din Romania s-a ridicat la 21 de milioane de pasageri anul trecut, in crestere cu 87,5 fata de anul 2021 si aproape triplu fata de anul 2020. Cu toate acestea, in anul de de referinta 2019, cel mai bun din turism, aeroporturile erau tranzitate de 23 milioane de pasageri.

Bucurestiul merita un astfel de tip de dezvoltare pentru ca in noua anvelopa nu mai incape si trebuie o investitie de calitate in acest sens. Aici este vorba de zona de Sud, despre Berceni, despre Popesti Leordeni sau Jilava pentru ca este singura cale prin care sa putem obtine o capitala de nivel occidental.

Un nou aeroport international nou va fi construit in Sudul Capitalei
Planseu Unirii 2

Piata unirii

Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti apeleaza la cei mai buni specialisti in vederea implementarii proiectului de consolidare a Planseului Unirii

In paralel cu procedura de licitatie publica pentru consolidarea Planseului Unirii, pe care o are in derulare, Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti va forma o echipa de specialisti cu o vasta experienta in domeniul constructiilor, care va avea rolul extrem de important de a sprijini constructorii ce vor reface structura “mamut” din Piata Unirii, atat in faza de proiectare, cat si in cea de executie.

Reamintim faptul ca in acest moment se deruleaza procedura de evaluare a ofertei depuse in SICAP, pentru proiectarea si consolidarea Planseului Unirii. Pana la finalul anului in curs este preconizata atribuirea contractului, cu o valoare maximala de 850 de milioane de lei. Ulterior semnarii contractului este estimat un termen de noua luni pentru proiectarea lucrarilor si 18 luni pentru executia acestora.

Incepand cu luna aprilie a anului 2022, Pasajul Unirii si Planseul Unirii, doua obiective de importanta strategica pentru Capitala, se afla in administrarea Sectorului 4 al Municipiului Bucuresti. Inca de atunci, Sectorul 4 si-a asumat intru totul responsabilitatea punerii in siguranta si a consolidarii celor doua obiective de infrastructura.

 

In acest sens, Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti a efectuat lucrarile de punere in siguranta a pasajului rutier inca din vara anului trecut, iar in paralel, a contractat servicii specifice in vederea efectuarii celor doua expertize tehnice realizate de catre specialistii Universitatii Tehnice de Constructii Bucuresti si care incadreaza atat Planseul Unirii, cat si Pasajul Unirii in starea tehnica IV – nesatisfacator, ce impune interventii de urgenta.

Cat priveste lucrarile executate deja in interiorul Pasajului Rutier Unirii, acestea nu vor fi afectate fundamental odata cu refacerea Planseului Unirii, intrucat majoritatea elementelor de siguranta montate in pasaj pot fi demontate si, ulterior finalizarii lucrarilor, vor fi readuse pe pozitie.

metrou tudor arghezi

Noua statie de metrou Tudor Arghezi, construita pe o suprafata de peste 15.000 de metri intre statia Berceni, actualul capat de linie al Magistralei 2 si Soseaua de Centura, va avea o lungime de 1,6 kilometri. Aceasta va fi supraterana, parter plus doua etaje si va beneficia de sase zone de acces pietonal, din care doua vor fi situate pe partea opusa a Soselei Berceni, fiind asigurata o legatura printr-un pasaj pietonal subteran, pe sub sosea. 300 de locuri de parcare vor fi amenajate aici pentru cei care vin zilnic cu masinile catre centrului orasului si care au nevoie de un loc in care sa isi lase autoturismele inainte de a lua metroul de la noua statie Tudor Arghezi, de pe Soseaua Berceni. 

Statia de metrou Tudor Arghezi care se construieste pe Soseaua Berceni este doar inceputul unui proiect de mare anvergura. Primaria Sectorului 4 si Consiliul Judetean, impreuna cu reprezentantii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii vor sa extinda Magistrala M2 de metrou pana in judetul Ilfov. Proiectul prevede constructia a inca doua sau trei statii de metrou in comuna Berceni. Primaria Sectorului 4 si Consiliul Judetean Ilfov au semnat un acord de colaborare pentru prelungirea liniei de metrou peste Linia de Centura. Parcarea va avea gradini suspendate si un design futurist.

Prelungirea magistralei de metrou in aceasta zona este foarte importanta, fiind o conditie premisa pentru ca zona de Sud a Capitalei sa se dezvolte, sa fie revitalizata, in conditiile in care aceasta parte a orasului a fost vaduvita de investitii si isi doreste sa concureze cu zone din nordul Capitalei, care au atras o dezvoltare economica mult mai importanta.

metrou tudor arghezi
europa unita

europa unita

“Europa Unita”, va fi denumirea noului pasaj rutier suprateran pe care Primaria Sectorului 4 il construieste la intersectia dintre Bulevardul Metalurgiei cu strada Turnu Magurele. Acesta va putea concura cu cele mai avangardiste si moderne proiecte de infrastructura mare din capitalele europene, fiind unul dintre cele mai moderne pasaje rutiere din Romania.

Cu o lungime de peste 650 de metri, pasajul va avea doua benzi de circulatie pe fiecare sens pentru a fluidiza traficul intr-una dintre cele mai tranzitate zone din sudul Bucurestiului. 

Lucrarile la acest obiectiv extrem de important pentru toti locuitorii Capitalei au inceput in luna februarie a acestui an si vor fi finalizate in aproximativ 18 luni. 

Eroii Revolutiei

Proiectele Sectorului 4 fluidizeaza traficul in Capitala! Zona Eroii Revolutiei devine cea mai aerisita intersectie din Bucuresti!

Treceri de pietoni eliminate si mutate in subteran, intersectii semaforizate, legaturi cu metroul si cu statiile de tramvai, facute printr-un pasaj pietonal, care traverseaza una dintre cele mai aglomerate zone din Capitala! Artere de circulatie largite, noi locuri de parcare, spatii verzi si un sistem de iluminat public de ultima generatie (de tip smart). Asa va arata Piata Eroii Revolutiei, la finalul lucrarilor de reorganizare a circulatiei rutiere si pietonale, care intra intr-o noua etapa a executiei lor.

Demarate anul trecut, odata cu reluarea lucrarilor de la pasajul pietonal subteran, a carui executie a inceput in anul 2007, fiind, ulterior, abandonata, pana la momentul luarii in administrare de catre Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti, lucrarile de resistematizare si de modernizare a sistemului rutier vor continua in perioada urmatoare la suprafata.

Mai exact, in momentul de fata, constructorii realizeaza finisajele la nivelul pasajului subteran, iar apoi vor continua cu lucrari specifice de eliminare a trecerilor de pietoni si de relocare a acestora in interiorul tunelului.  Astfel, soferii vor putea traversa intersectia intr-un interval de timp cat mai scurt, pietonii vor circula in siguranta prin subteran, fapt ce va duce la fluidizarea intregului trafic, atat rutier cat si pietonal.

eroii revolutiei
Metalurgiei Obregia e1634573596343 1

Dezvoltă infrastructura pentru generațiile viitoare

Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti continua procesul de modernizare si revitalizare a zonei de Sud a Capitalei. Dezvolta infrastructura pentru generatiile viitoare!

Sectorul 4 face pasi importanti in directia dezvoltarii si revitalizarii intregii zone de Sud a Bucurestiului. Avand in vedere faptul ca traim intr-o comunitate numeroasa, asa cum este cea a Capitalei, administratia locala pregateste proiecte cu impact major pentru toti cetatenii ce locuiesc in zona metropolitana Bucuresti-Ilfov, atat in privinta infrastructurii rutiere, cat si in privinta cresterii potentialului economic al comunitatii.

Avand in vedere previziunile socio-economice, pana in anul 2040 zona de Sud a Capitalei va cunoaste o dezvoltare exponentiala care va presupune printre altele si majorarea semnificativa a numarului de cetateni care vor locui aici si implicit cresterea pe masura a suprafetelor construite. Conform expertilor, numai in comuna Berceni in urmatorii 20 ani si-ar putea intemeia familii peste 65.000 de cetateni, in conditiile in care astazi sunt aproximativ 8.000 de rezidenti in localitate. In acest context este imperios necesar ca si infrastructura rutiera sa fie adaptata in consecinta.

Astfel, Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti dezvolta infrastructura de metrou dincolo de Soseaua de Centura a Capitalei, catre comuna Berceni. Noul traseu al magistralei M2, care pleaca de la statia Tudor Arghezi, va avea o lungime de trei kilometri ce va putea fi parcurs intr-un interval de 10 minute, in conditiile in care in acest moment aceasta distanta este parcursa, la orele de varf, in 30-40 de minute. Traseul va avea trei statii ce vor fi prevazute cu doua linii destinate traficului de calatori. Noua infrastructura va putea asigura transportul pentru aproximativ 10.000 de oameni pe zi.

modernizare sos oltenitei

Soseaua Oltenitei

Soseaua Oltenitei a intrat in reparatii capitale!

Cu o lungime de sase kilometri, artera va fi complet modernizata. Primaria Sectorului 4 a inceput lucrarile la una dintre cele mai aglomerate artere de circulatie din sudul Capitalei. Soseaua Oltenitei, cea care face legatura dintre Bucuresti si orasul Popesti-Leordeni, va fi total reconfigurata si reabilitata.

Intr-o prima faza, se va interveni pe tronsonul cuprins intre Eroii Revolutiei si Piata Sudului, urmand ca ulterior, lucrarile sa continue si pe cea de-a doua portiune, dintre Piata Sudului si pana la limita administrativa a Sectorului 4. In cadrul acestor lucrari, Soseaua Oltenitei va fi complet modernizata, prin reabilitarea caii de rulare a tramvaiului si a partii carosabile, pe toata lungimea ei de aproximativ sase kilometri. Mai mult, vor fi realizate peste 500 de noi locuri de parcare, spatiile verzi vor fi extinse si transformate in mini-oaze de verdeata prin plantare de copaci si arbusti decorativi, iar trotuarele vor fi refacute de la zero. In ultimii cinci ani, Primaria Sectorului 4 a acordat o atentie deosebita infrastructurii rutiere prin prisma investitiilor derulate. Astfel, cele mai importante artere de circulatie din Sectorul 4, precum Soseaua Giurgiului, Soseaua Berceni, Bulevardul Metalurgiei si Turnu Magurele au fost reabilitate si extinse.

Dezvoltarea infrastructurii este prioritara in Sectorul 4 si vine in aplicarea conceptului de „nou Bauhaus european”, ce presupune ca orasele Uniunii Europene sa-si consolideze economiile post-pandemie, dar si ca pas important in implemetarea proiectului „Green Deal”.

Eroii Revolutiei

Au inceput lucrarile la Pasajul Pietonal Eroii Revolutiei, care va va deveni cel mai modern nod intermodal, la standarde occidentale, ce va putea promova mobilitatea si accesibilitatea cetatenilor. Mai exact, toate trecerile de pietoni din intersectia Eroii Revolutiei vor fi eliminate si mutate in subteran, respectiv in pasajul pietonal, astfel incat locuitorii sectorului 4 sa nu mai fie nevoiti sa traverseze intersectia in conditii de risc, iar conducatorii auto sa poata circula in conditii de trafic fluent. Ca urmare a lucrarilor pe care Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti le va demara si avand in vedere ca Piata Eroii Revolutiei este un punct intermodal de transport, pasajul pietonal va face corespondenta atat cu statia de metrou, cat si cu celelalte statii STB. Acesta va avea o lungime de 40 de metri, o latime de 4,5 metri, trei cai de acces, trei escalatoare si trei lifturi pentru persoanele cu dizabilitati. Astfel, odata cu finalizarea acestui proiect extrem de important pentru locuitorii zonei de Sud a Bucurestiului, zona va fi total reconfigurata. 

pasaj eroii revolutiei

Sectorul 4 un model national de Green si Smart City

Smart City

Totodata, investitiile constante in domeniul digitalizarii interactiunilor dintre administratia locala si contribuabili precum si in cel al solutiilor Smart City, Smart Living si Smart Enviroment sunt solutii menite sa genereze conditii de trai mai bune pentru locuitorii Capitalei si sa reduca polarizarea socio-economica intre nordul si sudul Bucurestiului. 

La capitolul digitalizare si Smart City, sectorul 4 este pe primele locuri din Romania, la acest moment departamentul de taxe si impozite si cel de mobilitate urbana fiind complet digitalizate in raport cu locuitorii sectorului. In ultimi ani, a fost conferit Sectorului 4 titlul de „cel mai bun proiect smart city din Romania” la competia Smart City Industry Awards, datorita digitalizari serviciilor publice, pentru initiative tip Smart Mobility sau Smart Citizen, investitii in infrastructura statiilor de incarcare pentru autovehiculele electrice (22 de statii de incarcare), iar in viitor se va implementa un sistem complex de asistenta bazat pe Inteligenta Artificiala, numit Functionarul Virtual intentia fiind aceea de a realiza prima administratie locala fara hartii, fara dosare, fara cozi si fara ghisee.

smart city 1
parc delta vacaresti

delta vacaresti

Sectorul 4 va implementa conceptul Green Deal, finantat de Uniunea Eurpeana, pentru ca spatiul verde la nivelul sectorului sa creasca in urmatorii ani cu 20%, este primul parc cultural urban al tarii, cel mai mare spatiu verde al capitalei. Bucuresti este una dintre putinele capitale privilegiate, dispunand de un parc natural in limitele sale teritoriale. Delta Vacaresti este incadrata de Soseaua Vitan-Barzesti, Calea Vacaresti, Splaiul Unirii si Soseaua OlteniTei! Aici exista o mare biodiversitate, lucru de care se mai pot bucura foarte putine capitale la nivel mondial, sunt 331 specii de plante (slacioara, frasinul American, stuf, ulmul Siberian, etc), 150 specii de pasari (lebada de vara, cormoranul mic, starcul de noapte, pescarusul razator), 111 specii insect, 13 specii de mamifere (vidra, vulpe, nevastuica etc), 12 specii de moluste, 7 specii de pesti, 6 specii de amfibinei, 5 specii de reptile, etc. Parcul Natural Delta Vacaresti va fi tranformat intr-un adevarat obiectiv turistic. Parcul Tudor Arghezi, primul parc construit de la zero in ultimii 30 de ani, este deja in lucru. Vor Incepe, de asemenea, lucrarile la Romania Parc, un parc tematic in Zona Tineretului, un obiectiv unic in Romania. In curand, Sectorul 4 va avea si cel mai modern sistem de management al deseurilor din Bucuresti, dar si propriul sistem complex de masurare a aerului.

Parcul Tudor Arghezi

Miercuri, 20 septembrie 2023, cand s-au implinit 564 de ani de la prima atestare documentara a orasului, locuitorii Capitalei au primit un frumos cadou. Parcul Tudor Arghezi, cel mai nou parc din Bucuresti, si-a deschis larg portile pentru cei care vor sa se relaxeze, sa faca sport si sa socializeze, intr-o oaza de verdeata si de liniste. La inaugurare, spatiul a devenit neincapator pentru sutele de oameni care doreau sa il viziteze in premiera.

Situat pe bulevardul Metalurgiei din Sectorul 4, intr-o zona aflata in plina dezvoltare urbanistica, in care foarte multe familii tinere au ales in ultimii ani sa isi intemeieze un camin, parcul Tudor Arghezi se intinde, in momentul de fata, pe 4 hectare. Proiectat initial pentru o suprafata mai mica, parcul a fost extins treptat prin expropriere, pentru a creste suprafata verde a acestei zone urmand ca la final acesta sa aiba o suprafata de cel putin 8 hectare, asa cum rezulta din declaratiile autoritatilor locale.

Tema principala a parcului este dedicata sportului, fiind specificul acestui nou parc, in care a fost deja instalata o pista de atletism cu o lungime de 1670 metri, o pista de biciclete, piste de trotinete si aparate de fitness. In imediata apropiere, au fost amenajate nu mai putin de 14 terenuri de sport, unde iubitorii de miscare pot practica diferite sporturi cu mingea.

Totodata, in interiorul parcului au fost amenajate o plaja ecologica, un spatiu special pentru animalele de companie, precum si o parcare supraetajata de 150 de locuri.

Atractia principala a parcului, insa, o reprezinta fantana arteziana muzicala Fantana Florilor, ce le va oferi vizitatorilor, in fiecare seara, un inedit spectacol de lumina si culoare.

In ceea ce priveste spatiul verde, au fost plantati peste 160 de ciresi japonezi in Parcul Tudor Arghezi. Impreuna cu ceilalti aproximativ 500 de copaci plantati deja in acest loc si cu cele 2500 de plante de iedera, vor transforma parcul intr-o oaza de verdeata, intr-o veritabila padure urbana.

In perioada urmatoare, avand in vedere dezvoltarea demografica accelerata a zonei de Sud a Sectorului 4, autoritatea locala are deja in plan extinderea acestui parc si completarea lui cu facilitati care sa raspunda cerintelor celor care locuiesc in aceasta parte a orasului.

380106931 877278663761799 9063471669831922040 n copy
Piata Norilor 13 1 1

Noul Bauhaus European

Transformare urbana in urmatorii patru ani. „Noul Bauhaus European – parte a planului de recuperare economica post-pandemie

Primaria Sectorului 4 din Bucuresti a scos la licitatie in SICAP un contract-cadru de 6,98 miliarde lei pentru regenerare urbana, care are ca scop transformarea sectorului conform noilor standarde europene ce vizeaza sustenabilitatea si rezilienta. Sunt vizate de la reabilitare energetica la reconfigurarea rutelor de transport public si pietonal, zonele de recreere, totul combinat cu digitalizare pe scara larga, care sa controleze o alocare eficienta a resurselor. Accesul se pune, din ce in ce mai mult, pe dezvoltarea rutelor de transport pietonal si cu bicicleta, pe iluminat digital si eficient, pe sisteme de monitorizare care sa garanteze siguranta cetatenilor pe strada.

La nivelul UE a fost lansata initiativa implementarii in statele europene a conceptului ”noul Bauhaus european”, ca parte a planului de recuperare economica post-pandemie. Scopul este ca orasele sa devina neutre din punct de vedere climatic si sa ofere o calitate a vietii mai buna, iar Sectorul 4 se constituie ca parte a acestui proiect de dezvoltare urbana. Noul Bauhaus european este un concept datator de speranta pentru explorarea modului in care putem sa traim mai bine impreuna dupa pandemie. Este vorba despre a combina sustenabilitatea cu stilul, pentru a aduce Pactul verde european mai aproape de mintea si de casele oamenilor. Odata cu noul Bauhaus european, se va  dezvolta un cadru inovator pentru a sprijini, a facilita si a accelera transformarea ecologica prin imbinarea sustenabilitatii cu estetica, constituind o punte intre lumea artei si culturii, pe de o parte, si lumea stiintei si tehnologiei, pe de cealalta parte. De asemenea, ”noul Bauhaus european” se refera la modul in care traim impreuna, la valorile noastre, la spatiile noastre comune de munca si de recreere, la experientele noastre colective si private.

Sport, Sanatate si Educatie

bazin

bazin de inot

Cel mai modern bazin de inot semiolimpic din Romania a fost inaugurat in Sectorul 4​
Copiii din Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti pot face performanta sportiva, in cel mai modern complex sportiv din Romania, care a fost construit in cadrul Scolii Gimnaziale nr. 190 din sectorul 4 al Capitalei, o scoala renumita cu profil sportiv, din cadrul careia multi campioni s-au remarcat la nivel national si international. O cladire noua si moderna adaposteste acum noul bazin semiolimpic, avand o suprafata de 1.200 mp impreuna cu anexele tehnice necesare utilizatorilor: vestiare, dusuri, grupuri sanitare, camere pentru personalul didactic, spatii tehnice, camere pentru echipamente sportive. Noul bazin are o lungime de 25 de metri, 15,4 metri latime si sase culoare de inot, iar datorita acestor dimensiuni a fost omologat inclusiv pentru competitiile nationale si internationale de natatie. Totodata, a fost reabilitata, modernizata si extinsa actuala sala de sport a Scolii Generale nr. 190, iar in urma acestor investitii, copiii au la dispozitie acum o sala de sport complet refacuta, cu o suprafata de 600 mp, cu o pardoseala noua, specifica suprafetelor de joc, echipamente si accesorii noi care sa faciliteze activitatile sportive, cu vestiare si grupuri sanitare moderne si un sistem de termoficare eficient. De noile facilitati sportive vor beneficia cei 1.872 de elevi ai Scolii Nr.190, dar si elevii care vor fi implicati in competitiile ce vor fi organizate aici.

patinoar olimpic

O alta premiera importanta, dupa nu mai putin de 68 de ani, este faptul ca Primaria Sectorului 4 construieste un patinoar olimpic ultramodern cu peste 1.500 de locuri.  Patinoarul va fi acoperit si se vor putea desfasura competitii sportive nationale, dar si internationale: campionate europene si mondiale de hochei, inclusiv spectacole de divertisment pentru public. Constructia va fi realizata in curtea Liceului Tehnologic de Metrologie ”Traian Vuia”, pe un teren de 2,5 hectare, fiind singurul patinoar olimpic din sudul tarii, destinat tuturor activitatilor care se pot desfasura pe gheata. Practic, va putea fi folosit de toate echipele de profil, copii care practica sporturile pe gheata, inclusiv echipele nationale de baieti si fete la hochei, dar si pentru relaxarea si sanatatea locuitorilor din sector care se vor bucura de placerea sporturilor de iarna, in orice anotimp.

patinuar
campus educational

educatie

Si la capitolul educatie, scoli, gradinite si alte institutii educationale, Sectorul 4 a inregistrat evolutii spectaculoase.

A fost inaugurat cel mai nou si cel mai modern campus educational din Romania, in care vor invata copii de la gradinita si pana la liceu, in incinta Liceului Tehnologic „Dacia” (fostul Colegiu Tehnic “Miron Nicolescu”), in urma eforturilor de a atrage fonduri de peste 100 de milioane de euro, ce urmeaza a se regasi in educatie, in sanatate, in infrastructura si in mediu. Din rezultatele publicate de Ministerul Educatiei, rezulta ca sectorul are cea mai mare rata de promovabilitate din tara la examenul de Bacalaureat din ultimii ani, cu o rata de succes la accest exament de 85%, depasind astfel judete sau sectoare cu traditie.

O noua maternitate

O maternitate noua va fi construita in curtea spitalului Sfantul Ioan 

Trei sectii de obstetrica-ginecologie, o sectie de neonatologie si una de Terapie Intensiva. In total, 166 de paturi.

La acestea se vor adauga un bloc operator, cu patru sali de operatie, un bloc de nasteri, ambulatoriu, laborator de analize, dar si farmacie.

Ansamblul de pe soseaua Vitan Barzesti nr. 13 este proiectat a fi compus din doua cladiri cu regim de inaltime S+P+3E, respectiv S+P+4E.

In acest moment, Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti are in derulare, in Sistemul de Achizitii Publice (SICAP), o procedura de licitatie publica pentru proiectarea si executia noii unitati medicale.

Sediul Directiei Generale de Impozite si Taxe Locale a devenit cresa si centru de zi pentru copiii din Sectorul 4

La doua saptamani dupa ce a fost inaugurata cresa Unicornul Fermecat, au fost larg deschise usile unui nou astfel de spatiu educational. Cladirea, in care a functionat Directia Generala de Impozite si Taxe Locale din strada Nitu Vasile, a fost transformata in cresa, unde sunt asteptati peste 100 de copii.

Cladirea, complet renovata

Noul spatiu dat in folosinta a fost obtinut ca urmare a reconversiei unei cladiri administrative apartinand autoritatii locale, in cadrul programului pe care comunitatea Sectorului 4 il deruleaza deja, de mai bine de patru ani, cu privire la punerea in siguranta a tuturor cladirilor in care functioneaza unitati de invatamant.

Poza gradinita 4

Pana sa fie reconfigurata, cladirea a adapostit timp de mai multi ani Directia Generala de Impozite si Taxe Locale, fiind inchisa odata cu digitalizarea completa a serviciilor publice in Sectorul 4. Acum, cladirea a fost complet renovata si adaptata special pentru a adaposti, in conditii de maxima siguranta si confort sporit, peste 100 de copii ai Sectorului 4

Sunt de remarcat oportunitatile pe care Sectorul 4 le ofera copiilor, parintilor si profesorilor. Deja a devenit o traditie ca primaria Sectorului 4 sa se implice in dezvoltarea infrastructurii unitatilor de invatamant.

Noua cresa Degetica, pe care comunitatea Sectorului 4 a inaugurat-o astazi, este compartimentata astfel: la parterul cladirii sunt amenajate 5 grupe pentru copiii cu varste cuprinse intre 2 si 3 ani, fiecare dintre grupe fiind impartita in trei spatii cu functiuni diferite – sala de curs, dormitor si baie, iar la etaj, cladirea dispune de 4 grupe, ce vor functiona in regim de centru de zi.

Ca urmare a lucrarilor de reconfigurare, actuala cladire ofera copiilor si cadrelor didactice o suprafata de aproximativ 1.500 de metri patrati utili, precum si o curte generoasa, de aproximativ 500 de metri patrati, ce a fost transformata in loc de joaca pentru prichindei. Cladirea este, de asemenea, eficienta energetic, avand pe acoperis un sistem modern de panouri fotovoltaice, ce vor sustine energia electrica necesara pentru functionare, atat in privinta iluminatului, cat si a ventilatiei si sistemului de tratare si de purificare a aerului.

Noua cresa va oferi, totodata, si un grad sporit de securitate, fiind supravegheata cu un modern sistem de camere video, montat atat in interior, cat si la exterior.

clinica de stomatologie

Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti devine Centru Universitar de Excelenta, cea mai noua facilitate educationala de profil, destinata studentilor Facultatii de Stomatologie

Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti a finalizat lucrarile in ceea ce priveste cea mai noua facilitate educationala de profil medical, destinata studentilor Facultatii de Stomatologie din cadrul UMF „Carol Davila”.

Cladirea, care plaseaza Sectorul 4 pe harta comunitatilor locale ce detin centre universitare de excelenta, are o suprafata de aproximativ 2.000 de metri patrati, dispusa in regim de parter si doua etaje si a fost configurata special pentru pregatirea adecvata a studentilor Facultatii de Stomatologie, cu trei amfiteatre, sali de curs, biblioteca, o sala pentru simulatoare, laboratoare de microbiologie, birouri si spatii tehnico-administrative.

Poza Clinica Stomatologie 1

Siguranta pentru locuitori

Prima unitate de pompieri, construita de catre comunitatea Sectorului 4 si singura realizata in Bucuresti in ultimii 32 de ani, a fost data in folosinta!

Unitatea este parte componenta a unui sistem integrat pentru interventii in situatii de urgenta, din care mai fac parte Unitatea de Primiri Urgente, precum si Sectia pentru tratarea marilor arsi (cu 3 paturi) din cadrul Spitalului Clinic de Urgenta Bagdasar-Arseni, obiective de investitii realizate, de altfel, de catre Sectorul 4. In cadrul acestui sistem integrat de protectie civila, noua statie de pompieri va functiona in subordinea Detasamentului de pompieri „Pieptanari” si va deservi, in primul rand, zona de Sud a Capitalei, respectiv Sectoarele 4 si 5, precum si o zona semnificativa a judetului Ilfov.

Practic, prin aceasta investitie realizata de catre comunitatea Sectorului 4, timpii de interventie vor fi astfel semnificativ diminuati, in cazul in care salvatorii vor fi nevoiti sa intervina in situatii de urgenta, semnalate in cele doua sectoare ale Capitalei sau in localitatile din sudul Bucurestiului.

Este prima unitate de pompieri construita in ultimii 40 de ani, dar nu numai in Bucuresti, in Romania. Unitatea de pompieri Persani a fost construita de la zero de catre comunitatea Sectorului 4, are o suprafata desfasurata de 1.100 mp si un regim de inaltime de P+1.

 

Poza unitate pompierijpg

Cladirea are in componenta o zona dedicata echipamentelor/masinilor de interventie, precum si o zona administrativa destinata angajatilor ISUBIF, cu sala de sport, dormitoare, bucatarie, vestiare, birouri, spatii tehnice. Totodata, unitatea are si o componenta educationala, sens in care, aici, copiii si tinerii vor putea fi instruiti de catre personal calificat, cu privire la comportamentul necesar in cazul unor situatii de urgenta.

Piata Sudului, cea mai sigura si moderna piata alimentara din Romania!

piata sudului

Piata Sudului

Autorizata din punctul de vedere al securitatii la incediu, Piata Sudului dispune acum de toate dotarile necesare pentru preintampinarea unei situatii de urgenta. Astfel, in urma lucrarilor specifice, au fost montate sisteme de detectie si de stingere a incendiilor, sisteme de evacuare a fumului si, dupa caz, a gazelor fierbinti. Totodata, la realizarea constructiilor s-au folosit materiale ignifugate, care sa asigure rezistenta la foc si sa nu favorizeze propagarea usoara a incendiilor, iar caile de evacuare au fost dimensionate pentru evacuarea unor fluxuri mari de persoane si suplimentate cu iesiri direct in exterior, fiind una dintre cele mai sigure piete alimentare construita pana la acest moment in Romania.

Arhitectura moderna, realizata pe o structura metalica in forma de arce, cu fatade vitrate si copertina de sticla in zona de acces, care sa permita o puternica iluminare naturala, avand restaurante, cafenele precum si zone de relaxare face din Piata Sudului, una dintre cele mai moderne piete agroalimentare.

Au fost amenajate 145 de tarabe pentru producatorii de fructe si legume, dispuse pe cele doua nivele: 105 la parter si 40 la etaj,  precum si 37 spatii comerciale, de unde oamenii se vor putea aproviziona cu produse alimentare de baza: fructe, legume, branzeturi, produse din carne, de panificatie,  patiserie, cofetarie si multe alte produse specifice pietelor agroalimentare.  

Piata Norilor

Piata Norilor din Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti a fost redata comunitatii, dupa aproape doi ani in care vechea cladire, nesigura si insalubra, a fost inlocuita cu una noua, moderna si autorizata ISU.

Noua cladire, care a inlocuit vechiul centru comercial, vechi, scorojit si insalubru, de care mii de oameni se fereau pentru ca devenise un focar de infectie, s-a transformat acum intr-una dintre cele mai moderne piete din Capitala.

Cladire noua, moderna si sigura, autorizata ISU, cu locuri de parcare, cu facilitati atat pentru comercianti, cat si pentru cumparatori. Legume si fructe proaspete, branzeturi, carne si preparate din carne, direct de la producatori romani, la cele 70 de tarabe si in cele 12 spatii comerciale amenajate la etajul 1 al cladirii.

Spatiul cu o suprafata totala de 700 de mp, gazduieste la etajul 1, 70 de tarabe si 12 spatii comerciale, in timp ce la parter sunt disponibile 47 de locuri de parcare, printre care si doua locuri de parcare dotate cu statii de incarcare pentru masinile electrice

gradinite sigure

In Sectorul 4, niciun copil nu va mai merge la gradinita in cladiri cu risc seismic. Campania de punere in siguranta a gradinitelor din Sectorul 4 a fost finalizata de primaria sectorului 4. Acum toate cladirile care gazduiesc gradinite beneficiaza de siguranta maxima, cladiri consolidate, autorizate si cele mai moderne conditii de studiu si de recreere. De toate acestea vor beneficia de toti copiii care sunt inscrisi si invata la gradinitele din Sectorul 4, in urma campaniei de punere in siguranta a unitatilor de invatamant prescolar, “Niciun copil din Sectorul 4 nu va mai merge la gradinita in cladiri cu risc seismic clasa I”, care a fost finalizata. Lucrarile au fost extrem de complexe si au presupus consolidarea imobilelor, reabilitarea acestora, constructii si dotari speciale pentru obtinerea autorizatiilor ISU si a autorizatiilor de functionare. Peste 26 de milioane de lei (aproximativ 5,5 milioane de euro) – fonduri guvernamentale, obtinute de la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, si cofinantare de la bugetul local este valoarea totala a investitiilor facute, incluzand si dotarile moderne care s-au realizat in gradinitele incluse in program.

gradinite sigure

Medicina moderna la cele mai inalte standarde

spital stomatologie

medicina

Cel mai mare spital universitar de stomatologie din Romania se construieste in Sectorul 4 al Capitalei. Peste 50 de cabinete medicale, dotari de ultima generatie, echipamente ultra-moderne, consultatii si tratamente specifice pentru cele mai grave afectiuni stomatologice oferite de cei mai buni specialisti in domeniu. Toate acestea se vor regasi in cel mai nou si modern spital de stomatologie din Romania ce va fi construit in Sectorul 4 al Capitalei pe o suprafata desfasurata de 4.954 de mp, spitalul de stomatologie va fi construit intr-o zona accesibila a Sectorului 4, pe Soseaua Oltenitei nr. 9. Pe langa functionalitatea medicala, va avea si o componenta educationala, urmand sa fie construit si un amfiteatru cu o suprafata de 2000 metri patrati pentru studentii, rezidentii si doctoranzii Facultatii de Stomatologie ai UMF „Carol Davila”. Este laudabil acest demers, avand in vedere ca este si primul spital cu profil de medicina dentara, realizat in ultimii  50 de ani, in Capitala.

Bagdasar-Arseni

Sectia de Arsi pe care Primaria Sectorului 4 a amenajat-o la Spitalul Clinic de Urgenta „Bagdasar-Arseni” a primit aprobarea Ministerului Sanatatii. Ca urmare a aprobarii, sectia a fost inclusa in reteaua nationala destinata tratamentului pacientilor cu arsuri grave.  

Special reconfigurata pentru asigurarea tuturor functiunilor medicale, in conditii de maxima siguranta, noua unitate pentru marii arsi, singura construita in Romania in ultimii 20 de ani, cuprinde doua sali de operatie, politrauma si chirurgie estetica, o sala de pansamente, una pentru tratamentul arsurilor, spatii de sterilizare precum si trei rezerve cu cate un pat, dotate cu aparatura de ultima generatie si in care pacientii cu arsuri grave vor putea fi tratati la cele mai inalte standarde. Totodata, sala de operatii pentru urgente va putea fi utilizata si de alte specialitati, in functie de necesitate.

In plus, salile au pereti si tavane din inox, iar toate suprafetele sunt realizate din panouri tratate antiseptic pe baza de compusi din ioni de argint, eficienti impotriva celor mai periculoase si raspandite tipuri de bacterii. Mai mult, rezervele au pereti vitrati, care sa permita controlul vizual al pacientilor. Tot la acest Spital s-a construit cea mai moderna sectie de primiri urgente din Romania.

bagdasar
2022.10.19 pasajul unirii

pasajul Unirii

In numai două luni, Sectorul 4 a pus în siguranță cel mai important obiectiv de infrastructură din Capitală, care devine astfel cel mai tehnologizat și modern tunel rutier din România!

Pasajul rutier Unirii s-a redeschis circulaţiei înainte de începerea noului an şcolar. După 77 de zile de muncă, fără niciun fel de întârziere, lucrările de punere în siguranţă a celui mai important obiectiv de infrastructură din Capitală s-au încheiat. Urmare a unei investiţii de 12 milioane de euro, Pasajul rutier Unirii, cu o lungime de aproximativ 900 de metri, a devenit cel mai sigur tunel rutier, din punct de vedere al infrastructurii din România, dar şi cel mai tehnologizat din ţară”, se arată într-un comunicat.

Pentru a creşte vizibilitatea în tunel, au fost montate 498 de corpuri de iluminat şi bandă LED pe o suprafaţă de 4 kilometri. Totodată, la suprafață au fost instalați 30 de stâlpi de iluminat precum și 150 de proiectoare (pe rampă), astfel încât, iluminatul în pasaj să devină un ghidaj de siguranță pentru șoferi. De asemenea, Pasajul Unirii are, în momentul de față, cel mai performant sistem de ventilație. De ultimă generație, conceput special pentru aerisirea pasajelor rutiere, precum arhicunoscutul tunel rutier Mont Blanc, ce leagă Franța de Italia, sistemul este complet automatizat și are două regimuri de funcționare.

Acesta este compus din 60 de ventilatoare, care intervin de îndată, în momentul în care nivelul noxelor în tunel ajunge să fie unul foarte ridicat și, totodată, evacuează fumul către zonele de ieșire, în caz de incendiu.

În paralel cu aceste lucrări, s-a intervenit la înlocuirea rețelelor edilitare de apă și canal, a celor electrice, în vederea instalării noului sistem de iluminat precum și la montarea unui nou sistem de supraveghere video. Totodată, pasajul a fost dotat cu două defibrilatoare automate pentru situații de urgență cât și cu amplificatoare pentru semnalul de telefonie mobilă.

Bulevardulu Sincai

Bulevardul Gheorghe Șincai a intrat in reabilitare! Atât căile de circulație, cât și spațiile aferente acestora vor fi reconfigurate și modernizate

În paralel cu procedurile premergătoare introducerii Pasajului Unirii într-un amplu proces de consolidare, având în vedere starea avansată de degradare a acestuia, Primăria Sectorului 4 al Municipiului București continuă seria investițiilor și reabilitează bulevardul Gheorghe Șincai, aflat la câteva sute de metri de „Kilometrul Zero” al Capitalei.

Conform proiectului, porțiunea de pe ambele sensuri ale bulevardului Șincai, de la stația de metrou Timpuri Noi și până la intersecția bulevardelor Tineretului cu Dimitrie Cantemir va fi reconfigurată și pusă în acord cu noile tendințe în domeniul regenerării urbane, domeniu prioritar pentru Sectorul 4 al Municipiului București. Mai exact, trotuarele aferente arterei de circulație vor fi refăcute, grădinile blocurilor vor fi reamenajate, iar numărul spațiilor verzi va fi sporit. Odată cu reconfigurarea întregii zone, în completarea acestor lucrări, vor fi amenajate noi locuri de parcare, atât de necesare în Sectorul 4, dar și în tot Bucureștiul.

De altfel, investițiile în infastructura rutieră, derulate de administrația locală a Sectorului 4, au avut cel mai mare impact în vederea dezvoltării zonei de Sud a Capitalei. Lărgirea bulevardelor de la două la patru benzi de circulație a fost unul dintre pașii cei mai importanți care au făcut ca Sectorul 4 să fie astăzi unul dintre cele mai moderne sectoare.

În perioada următoare, lucrurile vor continua pe aceeași linie, drept pentru care, bulevardul Gheorghe Șincai a intrat deja în reparații capitale, așa cum se întâmplă acum și pe Șoseaua Olteniței, pe tronsonul dintre Eroii Revoluției și Piața Sudului.

2022.10.19 b dul sincai
2022.10.19 statii metrou

Modernizare statii metrou

Sectorul 4 modernizează și autorizează ISU nouă stații de metrou.

Pentru creșterea gradului de siguranță a zecilor de mii de oameni din sudul Capitalei care folosesc metroul ca principal mijloc de transport, Sectorul 4 al Municipiului București va demara în regim de urgență reabilitarea și punerea în siguranță a celor nouă stații ale Metrorex aflate teritorial în raza sa de competență.

Primele două stații care vor beneficia de aceste lucrări, între care enumerăm crearea unor noi căi de acces, pasaje pietonale subterane de legătură, modernizarea/reconfigurarea/ amenajarea zonelor interioare și exterioare sau alte tipuri de intervenții care se vor realiza după elaborarea documentațiilor tehnice, sunt stațiile de metrou Constantin Brâncoveanu și Apărătorii Patriei.

„Vorbim despre două dintre intersecțiile extrem de aglomerate din București, iar riscul de accidente este foarte mare. Așa cum facem deja în zona Eroii Revoluției, acolo unde tocmai am încheiat lucrările de la suprafață și am mutat muncitorii în pasajul subteran de legătură cu stațiile de autobuz, și în cazul stațiilor de metrou Apărătorii Patriei și Constantin Brâncoveanu este nevoie urgentă de lucrări de punere în siguranță și de autorizare ISU. Aceasta este singura cale prin care putem recupera decalajul imens al invesțiilor în infrastructura Sectorului 4, ignorat în ultimii 30 de ani”, a susținut Daniel Băluță, primarul sectorului 4.

Stațiile de metrou vizate de protocolul de asociere semnat astăzi sunt: Piața Unirii, Tineretului, Timpuri Noi, Eroii Revoluției, Constantin Brâncoveanu, Piața Sudului, Apărătorii Patriei, Dimitrie Leonida și Berceni.

modernizare

In concluzie, atat din datele furnizate de catre specialistii din domeniul imobiliar cat si din estimarile noastre, rezulta ca Sectorul 4 reprezinta nu doar unul dintre sectoarele cu cea mai moderna si rapida dezvoltare urbana, dar si cel mai ,,fierbinte pol imobiliar din Capitala”, cu investitii de ordinul sutelor de milioane de euro in noi proiecte de dezvoltare rezidentiala, asa cum este spre exemplu Metalurgiei Park Residence. Acesta fiind cel mai ambitios proiect rezidential din Romania, care va avea la finalizare peste 10.000 de locuinte noi, din care 5.000 de apartamente au fost deja realizate, motiv pentru care am hotarat sa relaxam modalitatile de plata si sa introducem cateva elemente, menite sa ajute in achizitionarea de locuinte noi la preturi accesibile, din nevoia de a facilita achizitia de locuinte de catre cei care opteaza pentru aceste sisteme de plata. Afla mai multe informatii accesand sectiunea: PLATI ESALONATE
sectorul 4
Cere Oferta
Suna
Locatie

SudRezidential.ro iti ofera o experienta cat mai personalizata in procesul de cautare a proprietatii imobiliare potrivite. In acest scop folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul anunturilor si pentru a analiza traficul.