De ce sa-ti cumperi o locuinta in Sectorul 4 - Cel mai modernizat sector din Capitala

In ultima perioada, Sectorul 4 al Capitalei a cunoscut o adevarata renastere urbana, generata pe de o parte de interesul cumparatorilor pentru locuinte noi in aceasta zona, cat si de investitiile realizate de autoritatile publice locale, in speta de Primaria Sectorului 4, in modernizarea cailor de acces, ale parcarilor de resedinta, precum si a parcurilor si a zonelor de relaxare.

Au fost anuntate o serie de proiecte de mare anvergura, atat privind infrastructura, cat si dezvoltarea urbana, unele dintre acestea fiind o premiera pentru Bucuresti, dar si pentru Romania, insa cel mai important este faptul ca acestea nu mai sunt doar intentii ale autoritatilor locale, ci s-a inceput executia acestora intr-un ritm foarte alert, care ne uimeste si ne bucura in acelasi timp.

Modernizare Pasajul Unirii

Infrastructura, o prioritate pentru dezvoltarea Sectorului 4

In numai doua luni, Sectorul 4 a pus in siguranta cel mai important obiectiv de infrastructura din Capitala, care devine astfel cel mai tehnologizat si modern tunel rutier din Romania!

gbf

Folosit zilnic de peste 60.000 de masini, pasajul rutier Unirii face legatura dintre Piata Universitatii si Bulevardul Dimitrie Cantemir, traversand Piata Unirii prin subteran.

Lucrarile de punere in siguranta a celui mai important obiectiv de infrastructura din Capitala s-au incheiat. Urmare a unei investitii de 12 milioane de euro, Pasajul rutier Unirii, cu o lungime de aproximativ 900 de metri, a devenit cel mai sigur tunel rutier, din punct de vedere al infrastructurii din Romania, dar si cel mai tehnologizat din tara.

Pentru a creste vizibilitatea in tunel, au fost montate 498 de corpuri de iluminat si banda LED pe o suprafata de 4 kilometri. Totodata, la suprafata au fost instalati 30 de stalpi de iluminat precum si 150 de proiectoare (pe rampa), astfel incat, iluminatul in pasaj sa devina un ghidaj de siguranta pentru soferi. De asemenea, Pasajul Unirii are, in momentul de fata, cel mai performant sistem de ventilatie. De ultima generatie, conceput special pentru aerisirea pasajelor rutiere, precum arhicunoscutul tunel rutier Mont Blanc, ce leaga Franta de Italia, sistemul este complet automatizat si are doua regimuri de functionare.

Acesta este compus din 60 de ventilatoare, care intervin de indata, in momentul in care nivelul noxelor in tunel ajunge sa fie unul foarte ridicat si, totodata, evacueaza fumul catre zonele de iesire, in caz de incendiu.

In paralel cu aceste lucrari, s-a intervenit la inlocuirea retelelor edilitare de apa si canal, a celor electrice, in vederea instalarii noului sistem de iluminat precum si la montarea unui nou sistem de supraveghere video. Totodata, pasajul a fost dotat cu doua defibrilatoare automate pentru situatii de urgenta cat si cu amplificatoare pentru semnalul de telefonie mobila.

Statia de metrou Tudor Arghezi

Infrastructura, o prioritate pentru dezvoltarea Sectorului 4

Primaria Sectorului 4 a inaugurat deja statia de metrou Tudor Arghezi. Urmeaza statii noi catre comuna Berceni si magistrala M4, intre Gara de Nord si Gara Progresul.

Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti a dat in folosinta statia de metrou Tudor Arghezi, singura construita vreodata de catre o autoritate locala. Miile de oameni care intra zilnic in Bucuresti dinspre localitatile invecinate Sectorului 4 pot ajunge mai usor, mai repede si mai ieftin, in centrul orasului folosind metroul, un transport ecologic si nepoluant. Odata cu inaugurarea noii statii, a fost data in folosinta si parcarea aferenta acesteia, de tip park&ride, care pune la dispozitia soferilor 350 de locuri, amenajate pe doua niveluri. Pentru constructia acestor facilitati, comunitatea Sectorului 4 a investit 50 de milioane de euro, bani europeni nerambursabili.

Noua statie de metrou Tudor Arghezi este amplasata intre statia Berceni, actualul capat al Magistralei 2 si Soseaua de Centura si are o lungime totala de 1,6 kilometri.

Circulatia trenurilor de metrou pe Magistrala 2 se desfasoara direct, intre statiile Tudor Arghezi si Pipera, fara a mai fi necesara transbordarea la statia Berceni.

Aceasta este prevazuta cu 5 zone de acces pietonal, dintre care una este situata vizavi de statia de metrou si asigura legatura cu peronul noii statii, printr-un pasaj pietonal subteran, cu o lungime de 14 metri, ce subtraverseaza Soseaua Berceni. Mai mult decat atat, noul obiectiv este dotat cu un sistem de supraveghere format din 70 de camere video, centrale de detectie a incendiului, precum si cu sisteme de alarmare si de tratare al aerului.

Statia de metrou Tudor Arghezi a costat aproximativ 50 de milioane de euro, cu fonduri nerambursabile. Impreuna cu linia de legatura, noua statie are o suprafata de peste 15.000 de metri patrati, intre statia Berceni, actualul capat al Magistralei 2, si Soseaua de Centura, si are un traseu cu o lungime totala de 1,6 kilometri.

Statia de metrou Tudor Arghezi este „singura statie supraterana de metrou edificata pe doua etaje. Se va extinde magistrala M2 Metrou pana in comuna Berceni. Se vor construi 3 statii de metrou in comuna Berceni, aflata la sud de Sectorul 4. In vecinatatea acestora vor fi amenajate 3 mari parcari.

Prelungirea magistralei de metrou in aceasta zona este foarte importanta, fiind o conditie premisa pentru ca zona de Sud a Capitalei sa se dezvolte, sa fie revitalizata, in conditiile in care aceasta parte a orasului a fost vaduvita de investitii si isi doreste sa concureze cu zone din nordul Capitalei, care au atras o dezvoltare economica mult mai importanta.

Conceptul park&ride, un succes in Sectorul 4

Infrastructura, o prioritate pentru dezvoltarea Sectorului 4

Imprumutat din marile capitale europene, conceptul “park&ride” este un succes in Sectorul 4 al Capitalei. Aproape 1.500 de noi locuri de parcare au fost amenajate de catre Primaria Sectorului 4, in mai putin de un an de zile, in apropierea celor mai mari statii de metrou din sector, Piata Sudului, Aparatorii Patriei, Dimitrie Leonida, pentru a fluidiza traficul in cele mai aglomerate zone. Aici, oamenii isi pot lasa in siguranta masinile pe timpul zilei, mergand in centru cu mijloacele de transport in comun.

Screenshot 2024 03 25 212526 copy

Primii care au simtit deja utilitatea acestui tip de parcare si au scapat de statul la cozile din trafic sunt cei care fac naveta in Bucuresti sau locuiesc in zonele rezidentiale din partea de sud a Sectorului 4 si care folosesc, locurile de parcare amenajate langa statiile de metrou Dimitrie Leonida, Berceni si Turdor Arghezi.

Amenajata intr-una dintre cele mai aglomerate zone din Bucuresti, la intersectia Soselei Berceni cu Soseaua Oltenitei, parcarea de la Piata Sudului este prima constructie etajata de tip “park&ride” din Capitala si totodata prima constructie de acest fel, modulara, din panouri metalice, construita in ultimii 30 de ani in Bucuresti. Parcarea are o capacitate de aproximativ 300 de locuri, dispuse pe trei nivele, parter si doua etaje. Acestora li se adauga alte 200 de parcaje noi, amenajate in apropierea statiei de metrou Aparatorii Patriei. Ca element de noutate, aceasta parcare va fi prevazuta si cu o zona de agrement. Mai exact, pe terasa, vor fi amenajate terenuri de sport multifunctionale.

Sectorul 4 este primul si singurul, in acest moment, care are parcari de utilitate publica, realizate prin investitii proprii, atat pe bulevardele preluate in administrare, de la Primaria Capitalei, cat si in diferite zone, ca obiective de sine statatoare. Aproape 10.000 de noi locuri de parcare vor fi create in Sectorul 4, dupa finalizarea lucrarilor de supralargire a marilor bulevarde, unde se amenajeaza parcari in spic, precum si a lucrarilor celor 12 parcari publice cu plata. Astel, aproximativ 400 de parcaje in spic au fost amenajate numai pe Soseaua Berceni, in urma lucrarilor de reconfigurare, modernizare. Avand o lungime de 4 km, Soseaua Berceni a fost largita de la 2 la benzi la 4 benzi de circulatie.

De asemenea, odata cu lucrarile de largire, s-a rezolvat si problema inundatiilor care apareau in zona IMGB, la fiecare ploaie torentiala. Astfel pe o portiune de 1,6 km primaria a construit o retea pentru preluarea apei pluviale. Conducta care va capta apa de ploaie a fost construita in afara carosabilului, pe partea dinspre linia de metrou, iar gurile de scurgere au fost montate la marginea soselei.

Modernizarea Soselei Berceni nu inseamna, asadar, doar largirea arterei de circulatie, ci si lucrari neaparat necesare, ce nu au fost efectuate niciodata in aceasta zona, precum inlocuirea intregului sistem de canalizare, montarea unei statii de captare a apei, mutarea tuturor utilitatilor in subteran, extinderea retelei de iluminat public cu solutii de iluminat de tip led, pana la Soseaua de Centura. 350 de locuri noi de parcare tip Park&Ride in Capitala, pe Soseaua Berceni, o parcare de tip Park& Ride cu 350 de locuri, atat pentru autoturisme, cat si pentru motociclete, dar si pentru soferi cu dizabilitati. Acest punct reprezinta un punct nodal pentru ceea ce inseamna aceasta zona a Bucurestiului, pentru ca, in realitate, Bucurestiul s-a extins. Comuna Berceni, Vidra si toate localitatile de langa Sectorul 4 sunt practic parte in comunitatea noastra.

Modernizare statii metrou

Infrastructura, o prioritate pentru dezvoltarea Sectorului 4

Sectorul 4 modernizeaza si autorizeaza ISU noua statii de metrou.

Pentru cresterea gradului de siguranta a zecilor de mii de oameni din sudul Capitalei care folosesc metroul ca principal mijloc de transport, Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti va demara in regim de urgenta reabilitarea si punerea in siguranta a celor noua statii ale Metrorex aflate teritorial in raza sa de competenta.

Primele doua statii care vor beneficia de aceste lucrari, intre care enumeram crearea unor noi cai de acces, pasaje pietonale subterane de legatura, modernizarea/reconfigurarea/ amenajarea zonelor interioare si exterioare sau alte tipuri de interventii care se vor realiza dupa elaborarea documentatiilor tehnice, sunt statiile de metrou Constantin Brancoveanu si Aparatorii Patriei.

„Vorbim despre doua dintre intersectiile extrem de aglomerate din Bucuresti, iar riscul de accidente este foarte mare. Asa cum facem deja in zona Eroii Revolutiei, acolo unde tocmai am incheiat lucrarile de la suprafata si am mutat muncitorii in pasajul subteran de legatura cu statiile de autobuz, si in cazul statiilor de metrou Aparatorii Patriei si Constantin Brancoveanu este nevoie urgenta de lucrari de punere in siguranta si de autorizare ISU. Aceasta este singura cale prin care putem recupera decalajul imens al investiilor in infrastructura Sectorului 4, ignorat in ultimii 30 de ani”, a sustinut Daniel Baluta.

Lucrarile vor fi finantate inclusiv cu bani europeni nerambursabili, iar Metrorex va oferi asistenta la elaborarea proiectelor tehnice si pe parcursul derularii activitatilor. La finalul lucrarilor, infrastructura nou creata in zona statiilor de metrou va intra in proprietatea statului. Lucrari similare vor fi derulate, incepand cu anul 2025, si la statiile Piata Unirii, Tineretului, Timpuri Noi, Eroii Revolutiei, Piata Sudului, Dimitrie Leonida si Berceni.

Extindere Magistrala de M2 de Metrou pana in Comuna Berceni si M4

Infrastructura, o prioritate pentru dezvoltarea Sectorului 4

Se construiesc 3 statii de metrou in comuna Berceni, aflata la sud de Sectorul 4. In vecinatatea acestora vor fi amenajate trei mari parcari de tip Park&Ride. lnvestitia face parte din proiectul de extindere a magistralei M2 de metrou, Pipera-Berceni, dincolo de Soseaua de Centura, pana in comuna Berceni, in continuarea statiei “Tudor Arghezi” construita deja pe Soseaua Berceni.

Screenshot 2024 03 25 200513

Astfel, Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti dezvolta infrastructura de metrou dincolo de Soseaua de Centura a Capitalei, catre comuna Berceni. Noul traseu al magistralei M2, care pleaca de la statia Tudor Arghezi, va avea o lungime de trei kilometri ce va putea fi parcurs intr-un interval de 10 minute, in conditiile in care in acest moment aceasta distanta este parcursa, la orele de varf, in 30-40 de minute. Traseul va avea trei statii ce vor fi prevazute cu doua linii destinate traficului de calatori. Noua infrastructura va putea asigura transportul pentru aproximativ 10.000 de oameni pe zi.

Extinderea magistralei de metrou M4, Gara de Nord – Gara Progresul va fi finantata din fonduri europene nerambursabile, dupa ce Primaria Sector 4 a semnat contractul de finantare in valoare de 2,5 miliarde de euro. Traseul noii linii de metrou M4 va avea un numar de 14 statii, ce vor fi amenajate pe o lungime totala de aproximativ 12 kilometri, intre statia Gara de Nord 2 si statia Gara Progresul, si care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 si 5, precum si al comunei Jilava din judetul Ilfov.

Cele 14 statii ale noului traseu sunt: Gara de Nord 2 – Stirbei Voda – Bogdan Petriceicu Hasdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revolutiei 2 – George Bacovia – Toporasi – Nicolae Cajal – Luica – Giurgiului – Progresului. Statiile vor fi amenajate conform celor mai noi cerinte pentru securitate la incendiu si vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilitati. Statiile vor avea si sisteme de protectie a calatorilor, inclusiv panouri de sticla si usi automate la marginea peroanelor.

Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti continua procesul de modernizare si revitalizare a zonei de Sud a Capitalei. Dezvolta infrastructura pentru generatiile viitoare!

Sectorul 4 face pasi importanti in directia dezvoltarii si revitalizarii intregii zone de Sud a Bucurestiului. Avand in vedere faptul ca traim intr-o comunitate numeroasa, asa cum este cea a Capitalei, administratia locala pregateste proiecte cu impact major pentru toti cetatenii ce locuiesc in zona metropolitana Bucuresti-Ilfov, atat in privinta infrastructurii rutiere, cat si in privinta cresterii potentialului economic al comunitatii.

Avand in vedere previziunile socio-economice, pana in anul 2040 zona de Sud a Capitalei va cunoaste o dezvoltare exponentiala care va presupune printre altele si majorarea semnificativa a numarului de cetateni care vor locui aici si implicit cresterea pe masura a suprafetelor construite. Conform expertilor, numai in comuna Berceni in urmatorii 20 ani si-ar putea intemeia familii peste 65.000 de cetateni, in conditiile in care astazi sunt aproximativ 8.000 de rezidenti in localitate. In acest context este imperios necesar ca si infrastructura rutiera sa fie adaptata in consecinta. Noua infrastrucutra asigura transportul pentru aproximativ 10.000 oameni pe zi.

Consolidare Planseul Unirii

Infrastructura, o prioritate pentru dezvoltarea Sectorului 4

Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti apeleaza la cei mai buni specialisti in vederea implementarii proiectului de consolidare a Planseului Unirii

Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti da startul proiectului de reconstructie totala a Planseului Unirii, constructia din beton, veche de aproape 100 de ani, care sustine o mare parte din Piata Unirii si care, in momentul de fata, conform expertizelor, este incadrata in clasa tehnica IV – nesatisfacator, din cinci posibile.

In paralel cu procedura de licitatie publica pentru consolidarea Planseului Unirii, pe care o are in derulare, Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti va forma o echipa de specialisti cu o vasta experienta in domeniul constructiilor, care va avea rolul extrem de important de a sprijini constructorii ce vor reface structura “mamut” din Piata Unirii, atat in faza de proiectare, cat si in cea de executie.

Screenshot 2024 03 21 135500

Contractul pentru realizarea proiectului tehnic si pentru executia efectiva a lucrarilor, atribuit (in urma unei proceduri de licitatie publica, derulata in Sistemul de Achizitii Publice-SICAP si incheiata la finalul anului 2023) unei asocieri de constructori si proiectanti cu renume si cu experienta in realizarea lucrarilor de infrastructura mare, a fost semnat.

Finantarea lucrarilor este asigurata inca de anul trecut, de catre Guvernul Romaniei, care a alocat suma de aproximativ de 800 de milioane de lei, pentru refacerea Planseului Unirii, acest obiectiv de infrastructura de o importanta strategica pentru Bucuresti.

Incepand cu luna aprilie a anului 2022, Pasajul Unirii si Planseul Unirii, doua obiective de importanta strategica pentru Capitala, se afla in administrarea Sectorului 4 al Municipiului Bucuresti. Inca de atunci, Sectorul 4 si-a asumat intru totul responsabilitatea punerii in siguranta si a consolidarii celor doua obiective de infrastructura.

In acest sens, Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti a efectuat lucrarile de punere in siguranta a pasajului rutier inca din vara anului trecut, iar in paralel, a contractat servicii specifice in vederea efectuarii celor doua expertize tehnice realizate de catre specialistii Universitatii Tehnice de Constructii Bucuresti si care incadreaza atat Planseul Unirii, cat si Pasajul Unirii in starea tehnica IV – nesatisfacator, ce impune interventii de urgenta.

Screenshdsfot 2024 dfd03 21 140650

In ceea ce priveste lucrarile executate deja in interiorul Pasajului Rutier Unirii, acestea nu vor fi afectate fundamental odata cu refacerea Planseului Unirii, intrucat majoritatea elementelor de siguranta montate in pasaj pot fi demontate si, ulterior finalizarii lucrarilor, vor fi readuse pe pozitie.

Lucrarile se vor realiza pe portiuni, in etape, tocmai pentru a mentine deschisa circulatia auto si pietonala inb zona Unirii si pentru a nu bloca centrul orasului.

Modernizare Soseaua Oltenitei

Infrastructura, o prioritate pentru dezvoltarea Sectorului 4

Cu o lungime de sase kilometri, artera va fi complet modernizata. Primaria Sectorului 4 a inceput lucrarile la una dintre cele mai aglomerate artere de circulatie din sudul Capitalei. Soseaua Oltenitei, cea care face legatura dintre Bucuresti si orasul Popesti-Leordeni, va fi total reconfigurata si reabilitata.

Intr-o prima faza, se va interveni pe tronsonul cuprins intre Eroii Revolutiei si Piata Sudului, urmand ca ulterior, lucrarile sa continue si pe cea de-a doua portiune, dintre Piata Sudului si pana la limita administrativa a Sectorului 4. In cadrul acestor lucrari, Soseaua Oltenitei va fi complet modernizata, prin reabilitarea caii de rulare a tramvaiului si a partii carosabile, pe toata lungimea ei de aproximativ sase kilometri. Mai mult, vor fi realizate peste 500 de noi locuri de parcare, spatiile verzi vor fi extinse si transformate in mini-oaze de verdeata prin plantare de copaci si arbusti decorativi, iar trotuarele vor fi refacute de la zero. In ultimii cinci ani, Primaria Sectorului 4 a acordat o atentie deosebita infrastructurii rutiere prin prisma investitiilor derulate. Astfel, cele mai importante artere de circulatie din Sectorul 4, precum Soseaua Giurgiului, Soseaua Berceni, Bulevardul Metalurgiei si Turnu Magurele au fost reabilitate si extinse.

A fost semnat contractul pentru modernizarea DN 4 (Soseaua Oltenitei), largirea la patru benzi a sectorului de drum cuprins intre Danubiana si intrarea in Bucuresti.

Dezvoltarea infrastructurii este prioritara in Sectorul 4 si vine in aplicarea conceptului de „nou Bauhaus european”, ce presupune ca orasele Uniunii Europene sa-si consolideze economiile post-pandemie, dar si ca pas important in implemetarea proiectului „Green Deal”.

Aeroport International

Infrastructura, o prioritate pentru dezvoltarea Sectorului 4

Un nou aeroport international nou va fi construit in sudul Capitalei

Aeroportul Bucuresti-Sud, noua poarta de acces catre Europa, va deservi peste 11 milioane de pasageri si va permite transportul a minimum 30.000 de tone de marfuri in fiecare an

Aeroportul Bucuresti-Sud, ce urmeaza a fi construit la sud de Capitala, in urma unui parteneriat ce va reuni autoritati locale si centrale cu atributii in domeniu, va fi dimensionat astfel incat sa poata deservi peste 11 milioane de pasageri, intr-o prima faza, cu posibilitatea de extindere pentru a acomoda peste 20 de milioane de pasageri in etapa a doua si sa permita transportul pe cale aeriana a cel putin 30.000 de tone de marfuri.

Aceasta este concluzia studiului de oportunitate elaborat recent de catre un consortiu de specialisti, din care fac parte si reprezentanti ai companiei SETEC din Franta, societate cu experienta vasta in studierea, proiectarea si realizarea de aeroporturi la nivel global, atat in Europa, cat si in America de Sud, Africa si Asia.

Potrivit studiului mentionat, noul aeroport international al Bucurestiului va fi construit in imediata apropiere a localitatii Adunatii Copaceni din judetul Giurgiu, situata la 24 de kilometri de centrul capitalei Romaniei si la o distanta de 43 de kilometri fata de granita cu Bulgaria.

Infiintarea noului aeroport in zona de sud a Bucurestiului marcheaza un moment semnificativ in dezvoltarea infrastructurii de aviatie a Romaniei si a regiunii de sud-est a Uniunii Europene, insa, va satisface, totodata, si cerinta imperativa a decongestionarii traficului aerian din zona Capitalei, concentrat acum doar pe Aeroportul Otopeni. Aici, conform specialistilor, estimarile arata faptul ca in urmatorii ani, traficul de pasageri ar putea creste semnificativ (pana la aproximativ 65 de milioane de pasageri anual, in 2050), iar in aceste conditii, in care nu sunt prefigurate intentii de extindere a capacitatii de transport a aerogarii din Otopeni, luarea in considerare a unui nou aeroport ar putea asigura o gestionare mai eficienta a traficului si o experienta mai buna pentru pasageri.

Acest proiect ambitios va urma ghidurile IATA (Asociatia Internationala a Transportului Aerian) si este conceput sa serveasca ca un hub strategic atat pentru operatiunile de pasageri, cat si pentru cele de marfa, pentru a raspunde cererii in continua crestere a transportului aerian in anii urmatori. Acoperind o suprafata vasta, aeroportul este proiectat sa includa terminale de ultima generatie, piste de decolare si aterizare si facilitati de ultima ora, asigurand operatiuni fara probleme.

In plus, locatia strategica aeroportului ofera acces convenabil la retelele de transport existente si viitoare, inclusiv la drumuri, cai ferate, cai navigabile si sisteme de metrou. Aceasta conectivitate eficienta asigura un acces rapid si fara probleme atat pentru pasageri, cat si pentru transportatori, favorizand cresterea mobilitatii si a oportunitatilor comerciale.
asemenea, proximitatea aeroportului fata de Bulgaria adauga o alta dimensiune semnificativa a strategiei sale.

Tinand cont de faptul ca atat Romania, cat si Bulgaria, sunt deja membre ale spatiului Schengen aerian si maritim si ca la momentul finalizarii constructiei aeroportului, cele doua tari vor avea si frontierele terestre in Schengen, aerogara va deveni un nod strategic, o poarta de acces cruciala pentru calatoriile si comertul international, facilitand circulatia neintrerupta a marfurilor si pasagerilor.

Avand in vedere noul statut al Romaniei, ca proaspat membru al Spatiului Schengen, se estimeaza ca noul terminal va avea o suprafata redusa pentru controlul vamal. In cele din urma, luand in considerare toate aceste aspecte, precum si numarul de standuri de contact, suprafata terminalului necesara este estimata la aproximativ 81.000 m², dintr-un total de aproximativ 700 de hectare de teren cat se estimeaza ca este nevoie pentru constructia aeroportului. Suprafata terminalului urmeaza a fi distribuita pe mai multe etaje pentru a reduce amprenta la sol a acestuia.

Aeroportul din sudul Bucurestiului va fi, totodata, si un centru crucial pentru transportul de marfuri, incluzand depozite de marfa, depozite de depozitare si o infrastructura logistica de ultima generatie. Vor fi manipulate diferite tipuri de marfuri, de la cele perisabile la cele mari, pentru un transfer rapid si sigur catre diverse destinatii. Spatiul noului terminal cargo este estimata la minimum 3.000 m².

Odata construit, noul aeroport al Bucurestiului va avea si functiuni conexe transportului aerian de persoane si de marfuri, cum ar fi: turn de control, facilitati de securitate aeroportuara, statie de salvare si stingere a incendiilor la aeronave, facilitati proprii de deszapezire si de intretinere aeroportuara, dar si o parcare pentru pasageri, de aproape 4.500 de locuri. Totodata, aici se vor regasi si o serie de facilitati oferite companiilor aeriene care vor opera zboruri, intre care se regasesc: hangar de intretinere aeronavelor, echipamente de sprijin la sol, facilitati de catering pentru zboruri, facilitati de alimentare cu combustibil pentru aeronave si facilitati de degivrare aeronavelor, plus centrale solare si statii de epurare a apelor uzate, pentru un control sustenabil al resurselor si pentru impact minim asupra mediului inconjurator.

Odata cu edificarea aeroportului, in zona limitrofa a acestuia se va dezvolta o veritabila Aerotropola. Asa numitul orasul din jurul aeroportului va beneficia, pe langa infrastructura de transport creata pentru a facilita accesul catre aeroport, si de facilitate non- aeronautice rezidentiale, economice, educationale, prestari servicii.

Acest proiect este unul de importanta vitala, in conditiile in care Romania este deja parte a Schenghen cu frontierele aeriene si maritime. In aceste conditii, noi, cei din Sudul Bucurestiului, putem profita de o mare sansa.

Pasajul Europa Unita

Infrastructura, o prioritate pentru dezvoltarea Sectorului 4

Zona Eroii Revolutiei devine cea mai aerisita intersectie din Bucuresti!

Pasajul Europa Unita este construit la intersectia dintre bulevardele Alexandru Obregia si Metalurgiei cu strada Turnu Magurele Inceput in februarie 2022, noul pasaj suprateran din Sectorul 4 are o lungime totala de 653 de metri, insemnand un pod si doua rampe de acces, una dinspre strada Caporal Luica, iar cealalta dinspre strada Sergent Ion Iriceanu. Proiectat si construit pentru a fluidiza traficul intr-una dintre cele mai aglomerate intersectii din Capitala, dintre bulevardele Alexandru Obregia si Metalurgiei cu strada Turnu Magurele, pasajul rutier subteran”Europa Unita” directioneaza traficul dintre strada Caporal Luica spre strada Sergent Ion Iriceanu.

Pasajul are doua benzi de circulatie pe sens, dispuse pe o parte carosabila cu o latime de 15 metri, benzi de circulatie pe fiecare sens. Valoarea estimata a investitiei este de 73 de milioane de lei.

Suprastructura pasajului, de tip mixt otel-beton, se sprijina pe patru elemente de rezistenta (doua pile si doua culee masive din beton armat), iar fiecare dintre acestea au ca fundatie cate opt piloni forati la o adancime de 25 de metri si cu un diametru de 1,5 metri.
Treceri de pietoni eliminate si mutate in subteran, intersectii semaforizate, legaturi cu metroul si cu statiile de tramvai, facute printr-un pasaj pietonal, care traverseaza una dintre cele mai aglomerate zone din Capitala! Artere de circulatie largite, noi locuri de parcare, spatii verzi si un sistem de iluminat public de ultima generatie (de tip smart).

Patinoarul Berceni Arena

Infrastructura, o prioritate pentru dezvoltarea Sectorului 4

Patinoarul Berceni Arena din Sectorul 4, desemnat sa gazduiasca Supercupa Romaniei la hochei pe gheata
Patinoarul Berceni Arena din Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti a intrat in linie dreapta cu probele tehnice, inainte de darea in folosinta. In acest conditii, singurul patinoar competitional din Bucuresti si, totodata, singura astfel de facilitate sportiva ridicata in Capitala in ultimii 70 de ani va fi gazda primului meci de hochei disputat in Bucuresti, dupa o pauza de mai bine de 12 ani. Este vorba de Supercupa Romaniei – 2024, la hochei pe gheata, care se va juca pe 31 august intre CSM Corona Brasov si ACSH Gheorgheni. Orasul Bucuresti va fi repus pe harta capitalelor europene care ofera oamenilor infrastrucutura dedicata practicarii sportuilor pe gheata.

Patinoarul Berceni-Arena este gazduit intr-o cladire nou-nouta, ridicata de la zero, cu doua niveluri, parter si un etaj, ce va avea in jurul sau aproximativ 3.000 de metri patrati de spatii verzi. In interiorul cladirii, sunt amenajate spatii de servire in foaier, la parter, dar si la etaj, precum si alte incaperi dedicate serviciilor de garderoba, birourilor, vestiarelor, instalatiilor de gheata, salii metodice, cabinelor VIP si cabinelor pentru presa.

Una din cele mai surprinzatoare caracteristici ale acestei structuri, ridicate de la zero, va fi data de diferenta temperaturii resimtita la nivelul ghetii, comparativ cu cea din tribune. Astfel, in timp ce pe patinoar se va mentine o temperatura de aproximativ 5-6 grade, spectatorii din tribune se vor bucura de temperaturi ceva mai blande, in jurul a 15 grade, similare cu cele de primavara.

Mai jos, la nivelul patinelor, gheata va fi mentinuta in stare foarte buna cu ajutorul a doua echipamente frigorifice, ce vor pastra o temperatura constanta de -5 grade Celsius. Spectatorii vor asista la competitiile sportive intr-o atmosfera placuta, fara sa resimta frig. Acest lucru este posibil datorita tehnologiei moderne de climatizare, ce include trei centrale pentru tratarea aerului din sala. In plus, o constructie subterana a fost realizata pentru rezerva de apa, in scopul stingerii unui eventual incendiu. Costurile noului patinoar olimpic se ridica la 10 milioane de euro, iar lucrarile, executate de trei firme contractate de Primaria Sectorului 4 au durat aproximativ 1 an si opt luni.

Un nou pasaj, la Aparatorii Patriei

Infrastructura, o prioritate pentru dezvoltarea Sectorului 4

Sectorul 4 din Bucuresti continua sa fie un exemplu de administratie eficienta si orientata spre dezvoltare, printr-un nou proiect de infrastructura ce va transforma semnificativ traficul din zona.

Dupa succesul inregistrat cu Pasajul “Europa Unita”, un nou proiect major este pe cale sa transforme zona de sud a Bucurestiului: constructia celui de-al doilea pasaj rutier suprateran.

Construit in zona Aparatorii Patriei, unde recent a fost inaugurat singurul patinoar din Bucuresti, va fluidiza semnificativ traficul din sudul Capitalei si va reprezenta un pas inainte in modernizarea urbana a Sectorului 4.

In ultimii ani, Sectorul 4 a devenit un model de bune practici pentru alte zone ale Capitalei, datorita modului in care reuseste sa atraga fonduri, sa gestioneze proiectele si sa livreze rezultate vizibile.

Situat intr-o zona intens circulata, noul pasaj suprateran ce va avea o lungime de 860 de metri, doua benzi pe sens si va traversa Soseaua Berceni, dinspre Turnu Magurele spre Sergent Ion Iriceanu, va veni in continuarea Pasajului “Europa Unita”, care a fost finalizat cu succes si a devenit un punct cheie pentru fluidizarea traficului din sector. Acest nou proiect va conecta eficient zonele principale de circulatie, reducand aglomeratia si scurtand timpii de deplasare. Noul pasaj va fluidiza major circulatia

Pe langa reducerea ambuteiajelor si fluidizarea circulatiei, pasajul suprateran va contribui la imbunatatirea calitatii aerului si la diminuarea poluarii sonore, oferind in acelasi timp siguranta sporita pentru pietoni si soferi. Un alt aspect esential al acestui proiect este transformarea zonei din jurul Pasajului de la Aparatorii Patriei. Aceasta arie va beneficia de un proces amplu de reamenajare, ce include crearea unor spatii verzi extinse. Angajatii de la Totul Verde. S.A. vor transforma zona intr-o adevarata oaza de verdeata. Arborii, plantele ornamentale, spatiile verzi si zonele de relaxare vor face ca acest perimetru sa devina nu doar un nod rutier important, ci si un spatiu placut pentru locuitori si vizitatori.

Astfel, Sectorul 4 va contribui activ la imbunatatirea mobilitatii in intreaga zona de sud a Bucurestiului, oferind solutii moderne si eficiente pentru transportul rutier, iar odata finalizat proiectul, administratia din Sudul Bucurestiului isi va consolida reputatia de administratie care investeste in viitor si ofera solutii reale pentru dezvoltarea urbana.

Mai mult, finalizarea acestui pasaj va aduce multiple beneficii nu doar pentru locuitorii Sectorului 4, ci si pentru intreaga Capitala. Pe langa reducerea ambuteiajelor si fluidizarea circulatiei, pasajul suprateran va contribui la imbunatatirea calitatii aerului si la diminuarea poluarii sonore, oferind in acelasi timp siguranta sporita pentru pietoni si soferi.

Un alt aspect esential al acestui proiect este transformarea zonei din jurul Pasajului de la Aparatorii Patriei. Aceasta arie va beneficia de un proces amplu de reamenajare, ce include crearea unor spatii verzi extinse. Angajatii de la “Totul Verde”, societate responsabila cu intretinerea si dezvoltarea spatiilor verzi din Sectorul 4, vor transforma aceasta zona intr-o adevarata oaza de verdeata. Arborii, plantele ornamentale, spatiile verzi si zonele de relaxare vor face ca acest perimetru sa devina nu doar un nod rutier important, ci si un spatiu placut pentru locuitori si vizitatori.

Smart City, investitii in domeniul Digitalizarii si a solutiilor Smart

Sectorul 4 un model national de Green si Smart City

Totodata, investitiile constante in domeniul digitalizarii interactiunilor dintre administratia locala si contribuabili, precum si in cel al solutiilor Smart City, Smart Living si Smart Environment sunt solutii menite sa genereze conditii de trai mai bune pentru locuitorii Capitalei si sa reduca polarizarea socio-economica intre nordul si sudul Bucurestiului. La capitolul digitalizare si Smart City, sectorul 4 este pe primele locuri din Romania, la acest moment departamentul de taxe si impozite si cel de mobilitate urbana fiind complet digitalizate in raport cu locuitorii sectorului.

In ultimii ani, a fost conferit Sectorului 4 titlul de „cel mai bun proiect smart city din Romania” la competitia Smart City Industry Awards, datorita digitalizarii serviciilor publice, pentru initiative tip Smart Mobility sau Smart Citizen, investitii in infrastructura statiilor de incarcare pentru autovehiculele electrice (22 de statii de incarcare), iar in viitor se va implementa un sistem complex de asistenta bazat pe Inteligenta Artificiala, numit Functionarul Virtual, intentia fiind aceea de a realiza prima administratie locala fara hartii, fara dosare, fara cozi si fara ghisee.

Parcul Natural Vacaresti

Sectorul 4 un model national de Green si Smart City

Sectorul 4 va implementa conceptul Green Deal, finantat de Uniunea Europeana, pentru ca spatiul verde la nivelul sectorului sa creasca in urmatorii ani cu 20%. Este primul parc cultural urban al tarii, cel mai mare spatiu verde al capitalei. Bucuresti este una dintre putinele capitale privilegiate, dispunand de un parc natural in limitele sale teritoriale. Delta Vacaresti este incadrata de Soseaua Vitan-Barzesti, Calea Vacaresti, Splaiul Unirii si Soseaua Oltenitei! Aici exista o mare biodiversitate, lucru de care se mai pot bucura foarte putine capitale la nivel mondial. Sunt 331 specii de plante (salcioara, frasinul american, stuf, ulmul siberian, etc), 150 specii de pasari (lebada de vara, cormoranul mic, starcul de noapte, pescarusul razator), 111 specii de insecte, 13 specii de mamifere (vidra, vulpe, nevastuica, etc), 12 specii de moluste, 7 specii de pesti, 6 specii de amfibieni, 5 specii de reptile, etc. Parcul Natural Delta Vacaresti va fi transformat intr-un adevarat obiectiv turistic. Parcul Tudor Arghezi, primul parc construit de la zero in ultimii 30 de ani, este deja in lucru. Vor incepe, de asemenea, lucrarile la Romania Parc, un parc tematic in zona Tineretului, un obiectiv unic in Romania. In curand, Sectorul 4 va avea si cel mai modern sistem de management al deseurilor din Bucuresti, dar si propriul sistem complex de masurare a aerului.

Noul Bauhaus European

Regenerare Urbana

Transformare urbana in urmatorii patru ani. „Noul Bauhaus European – parte a planului de recuperare economica post-pandemie

Primaria Sectorului 4 din Bucuresti a scos la licitatie in SICAP un contract-cadru de 6,98 miliarde lei pentru regenerare urbana, care are ca scop transformarea sectorului conform noilor standarde europene ce vizeaza sustenabilitatea si rezilienta. Sunt vizate de la reabilitare energetica la reconfigurarea rutelor de transport public si pietonal, zonele de recreere, totul combinat cu digitalizare pe scara larga, care sa controleze o alocare eficienta a resurselor. Accesul se pune, din ce in ce mai mult, pe dezvoltarea rutelor de transport pietonal si cu bicicleta, pe iluminat digital si eficient, pe sisteme de monitorizare care sa garanteze siguranta cetatenilor pe strada.

La nivelul UE a fost lansata initiativa implementarii in statele europene a conceptului „noul Bauhaus european”, ca parte a planului de recuperare economica post-pandemie. Scopul este ca orasele sa devina neutre din punct de vedere climatic si sa ofere o calitate a vietii mai buna, iar Sectorul 4 se constituie ca parte a acestui proiect de dezvoltare urbana. Noul Bauhaus european este un concept datator de speranta pentru explorarea modului in care putem sa traim mai bine impreuna dupa pandemie. Este vorba despre a combina sustenabilitatea cu stilul, pentru a aduce Pactul Verde European mai aproape de mintea si de casele oamenilor. Odata cu noul Bauhaus european, se va dezvolta un cadru inovator pentru a sprijini, a facilita si a accelera transformarea ecologica prin imbinarea sustenabilitatii cu estetica, constituind o punte intre lumea artei si culturii, pe de o parte, si lumea stiintei si tehnologiei, pe de cealalta parte. De asemenea, „noul Bauhaus european” se refera la modul in care traim impreuna, la valorile noastre, la spatiile noastre comune de munca si de recreere, la experientele noastre colective si private.

Unitatea de Pompieri de pe strada Persani

Regenerare Urbana

Prima unitate de pompieri construita in ultimii 40 de ani, pentru siguranta bucurestenilor si gestionarea eficienta a situatiilor de urgenta.

Unitatea este parte componenta a unui sistem integrat pentru interventii in situatii de urgenta, din care mai fac parte Unitatea de Primiri Urgente, precum si Sectia pentru tratarea marilor arsi (cu 3 paturi) din cadrul Spitalului Clinic de Urgenta Bagdasar-Arseni, obiective de investitii realizate, de altfel, de catre Sectorul 4. In cadrul acestui sistem integrat de protectie civila, noua statie de pompieri va functiona in subordinea Detasamentului de pompieri „Pieptanari” si va deservi, in primul rand, zona de Sud a Capitalei, respectiv Sectoarele 4 si 5, precum si o zona semnificativa a judetului Ilfov.

Practic, prin aceasta investitie realizata de catre comunitatea Sectorului 4, timpii de interventie vor fi astfel semnificativ diminuati, in cazul in care salvatorii vor fi nevoiti sa intervina in situatii de urgenta, semnalate in cele doua sectoare ale Capitalei sau in localitatile din sudul Bucurestiului.
Unitatea de pompieri Persani a fost construita de la zero de catre comunitatea Sectorului 4, are o suprafata desfasurata de 1.100 mp si un regim de inaltime de P+1.

Cladirea are in componenta o zona dedicata echipamentelor/masinilor de interventie, precum si o zona administrativa destinata angajatilor ISUBIF, cu sala de sport, dormitoare, bucatarie, vestiare, birouri, spatii tehnice. Totodata, unitatea are si o componenta educationala, sens in care, aici, copiii si tinerii vor putea fi instruiti de catre personal calificat, cu privire la comportamentul necesar in cazul unor situatii de urgenta.

Piata Norilor

Regenerare Urbana

Piata Norilor din Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti a fost redata comunitatii, dupa aproape doi ani in care vechea cladire, nesigura si insalubra, a fost inlocuita cu una noua, moderna si autorizata ISU.

Noua cladire, care a inlocuit vechiul centru comercial, vechi, scorojit si insalubru, de care mii de oameni se fereau pentru ca devenise un focar de infectie, s-a transformat acum intr-una dintre cele mai moderne piete din Capitala.

Screenshot 2024 03 21 164801

Cladire noua, moderna si sigura, autorizata ISU, cu locuri de parcare, cu facilitati atat pentru comercianti, cat si pentru cumparatori. Legume si fructe proaspete, branzeturi, carne si preparate din carne, direct de la producatori romani, la cele 70 de tarabe si in cele 12 spatii comerciale amenajate la etajul 1 al cladirii.

Spatiul cu o suprafata totala de 700 de mp, gazduieste la etajul 1, 70 de tarabe si 12 spatii comerciale, in timp ce la parter sunt disponibile 47 de locuri de parcare, printre care si doua locuri de parcare dotate cu statii de incarcare pentru masinile electrice

Screenshot 2024 03 21 165107
Screenshot 2024 03 21 165151

Piata Sudului, cea mai sigura si moderna piata alimentara din Romania!

Regenerare Urbana

Autorizata din punctul de vedere al securitatii la incediu, Piata Sudului dispune acum de toate dotarile necesare pentru preintampinarea unei situatii de urgenta. Astfel, in urma lucrarilor specifice, au fost montate sisteme de detectie si de stingere a incendiilor, sisteme de evacuare a fumului si, dupa caz, a gazelor fierbinti. Totodata, la realizarea constructiilor s-au folosit materiale ignifugate, care sa asigure rezistenta la foc si sa nu favorizeze propagarea usoara a incendiilor, iar caile de evacuare au fost dimensionate pentru evacuarea unor fluxuri mari de persoane si suplimentate cu iesiri direct in exterior, fiind una dintre cele mai sigure piete alimentare construita pana la acest moment in Romania.

Arhitectura moderna, realizata pe o structura metalica in forma de arce, cu fatade vitrate si copertina de sticla in zona de acces, care sa permita o puternica iluminare naturala, avand restaurante, cafenele precum si zone de relaxare face din Piata Sudului, una dintre cele mai moderne piete agroalimentare.

Au fost amenajate 145 de tarabe pentru producatorii de fructe si legume, dispuse pe cele doua nivele: 105 la parter si 40 la etaj, precum si 37 spatii comerciale, de unde oamenii se vor putea aproviziona cu produse alimentare de baza: fructe, legume, branzeturi, produse din carne, de panificatie, patiserie, cofetarie si multe alte produse specifice pietelor agroalimentare.

Piata Sudului, cea mai sigura si moderna piata alimentara din Romania!

Regenerare Urbana

Autorizata din punctul de vedere al securitatii la incediu, Piata Sudului dispune acum de toate dotarile necesare pentru preintampinarea unei situatii de urgenta. Astfel, in urma lucrarilor specifice, au fost montate sisteme de detectie si de stingere a incendiilor, sisteme de evacuare a fumului si, dupa caz, a gazelor fierbinti. Totodata, la realizarea constructiilor s-au folosit materiale ignifugate, care sa asigure rezistenta la foc si sa nu favorizeze propagarea usoara a incendiilor, iar caile de evacuare au fost dimensionate pentru evacuarea unor fluxuri mari de persoane si suplimentate cu iesiri direct in exterior, fiind una dintre cele mai sigure piete alimentare construita pana la acest moment in Romania.

Arhitectura moderna, realizata pe o structura metalica in forma de arce, cu fatade vitrate si copertina de sticla in zona de acces, care sa permita o puternica iluminare naturala, avand restaurante, cafenele precum si zone de relaxare face din Piata Sudului, una dintre cele mai moderne piete agroalimentare.

Au fost amenajate 145 de tarabe pentru producatorii de fructe si legume, dispuse pe cele doua nivele: 105 la parter si 40 la etaj, precum si 37 spatii comerciale, de unde oamenii se vor putea aproviziona cu produse alimentare de baza: fructe, legume, branzeturi, produse din carne, de panificatie, patiserie, cofetarie si multe alte produse specifice pietelor agroalimentare.

Nodul Intermodal Eroii Revolutiei

Regenerare Urbana

Zona Eroii Revolutiei, nod intermodal de transport public, a devenit cel mai nou si mai modern reper urban din Bucuresti.

Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti a incheiat cele mai ample lucrari de resistematizare si de regenerare urbana derulate in ultimii ani in Bucuresti si pune astfel zona Eroii Revolutiei pe harta celor mai noi si mai moderne repere urbane din Bucuresti.
Costul intregii lucrari a fost de 25,2 milioane de euro si a presupus regenerarea urbana a zonei Eroii Revolutiei, insemnand relocarea si inlocuirea anumitor retele de utilitati, inlocuirea stalpilor, a liniei de contact si catenarelor liniilor de tramvai, finalizarea pasajului rutier subteran, resistematizarea circulatiei rutiere, modernizarea si reabilitarea tuturor arterelor de circulatie, inclusiv unele adiacente zonei (Mitroplit Dosoftei, Mitropolit Iosif, Mitropolit Grigore), precum si lucrari de amenajarea peisagistica a spatiilor publice.

In privinta reamenjarii peisagistice, este de mentionat faptul ca aceste lucrari au insemnat refacerea si infiintarea de noi spatii verzi, pe ambele trotuare, precum si gazonarea liniei de tramvai in zona noii statii STB, ce este acoperita de structura metalica inspirata din lucrarile arhitectului spaniol Santiago Calatrava, al carei cost este de 5,3 milioane de euro.

Accesul calatorilor catre aceasta statie va fi realizat prin intermediul pasajului pietonal subteran ce va fi monitorizat video in permanenta, pentru descurajarea actelor antisociale si datorita caruia, statia de metrou Eroii Revolutiei va putea fi autorizata ISU.

Totodata, pe langa masurile de resistematizare a circulatiei rutiere si pietonale anterior mentionate, intreaga zona de la Eroii Revolutiei are astazi un nou aspect, odata cu construirea in centrul intersectiei, in perimetrul refugiilor de tramvai, a Portii Eroilor. Inspirata din lucrarile celebrului arhitect spaniol Santiago Calatrava, noua constructie a fost proiectata ca o structura integratoare de tip „reper urban”, cu caracter unicat si deosebit, sculptural-arhitectural, care sa valorifice patrimoniul cultural si care sa aduca un omagiu eroilor nostri care au luptat pentru siguranta si integritatea Romaniei de astazi.

Sectorul 4 al Municipiului Bucureşti a încheiat cele mai ample lucrări de resistematizare şi de regenerare urbană derulate în ultimii ani în Bucureşti şi pune astfel zona Eroii Revoluţiei pe harta celor mai noi şi mai moderne repere urbane din Bucureşti.

Alături de aceste lucrări specifice ancorării infrastructurii rutiere din zonă în realitatea cotidiană a anului 2024, Sectorul 4 va da în folosinţă, începând cu data de 10 iunie a.c., şi pasajul pietonal subteran Eroii Revoluţiei, obiectiv început în urmă cu 14 ani şi, ulterior, abandonat până la momentul luării în administrare de către Sectorul 4, când se afla la un pas de prăbuşire.

Modernizarea sistemului public de iluminat

Regenerare Urbana

Toate strazile din sectorul 4 vor avea sistem de iluminat cu LED. iar procesul de modernizare a retelei electrice, inceput in urma cu trei ani, a fost realizat in proportie de 60%.

Vechea retea va fi complet inlocuita, iar becurile cu lumina galbena, mari consumatoare de energie electrica, vor deveni istorie. Locul lor va fi luat de un sistem de iluminat modern, de tip LED, care ne va garanta, in primul rand, un consum redus de energie electrica, lucru pe care il resimtim deja la nivelul sectorului.

Sectorul 4 are cea mai mare retea de iluminat public, bazata pe LED.

Aceste becuri, a caror durata de viata este mult mai mare decat cea a becurilor traditionale, asigura o foarte buna vizibilitate pe timpul noptii, astfel incat sa ne simtim in siguranta pe strazile din sectorul nostru, unde riscul producerii faptelor antisociale va fi considerabil diminuat.

Mai mult decat atat, LED-urile produc o lumina linistitoare, fara efecte nedorite asupra vederii noastre si sunt foarte prietenoase cu mediul inconjurator, pentru ca nu contin mercur sau alte substante periculoase.

Cel mai modern Bazin de inot semiolimpic

Sport, Sanatate si Educatie

Cel mai modern bazin de inot semiolimpic din Romania a fost inaugurat in Sectorul 4
Copiii din Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti pot face performanta sportiva, in cel mai modern complex sportiv din Romania, care a fost construit in cadrul Scolii Gimnaziale nr. 190 din sectorul 4 al Capitalei, o scoala renumita cu profil sportiv, din cadrul careia multi campioni s-au remarcat la nivel national si international. O cladire noua si moderna adaposteste acum noul bazin semiolimpic, avand o suprafata de 1.200 mp impreuna cu anexele tehnice necesare utilizatorilor: vestiare, dusuri, grupuri sanitare, camere pentru personalul didactic, spatii tehnice, camere pentru echipamente sportive. Noul bazin are o lungime de 25 de metri, 15,4 metri latime si sase culoare de inot, iar datorita acestor dimensiuni a fost omologat inclusiv pentru competitiile nationale si internationale de natatie. Totodata, a fost reabilitata, modernizata si extinsa actuala sala de sport a Scolii Generale nr. 190, iar in urma acestor investitii, copiii au la dispozitie acum o sala de sport complet refacuta, cu o suprafata de 600 mp, cu o pardoseala noua, specifica suprafetelor de joc, echipamente si accesorii noi care sa faciliteze activitatile sportive, cu vestiare si grupuri sanitare moderne si un sistem de termoficare eficient. De noile facilitati sportive vor beneficia cei 1.872 de elevi ai Scolii Nr.190, dar si elevii care vor fi implicati in competitiile ce vor fi organizate aici.

Colegiul tehnic” Miron Nicolescu”

Sport, Sanatate si Educatie

Si la capitolul educatie, scoli, gradinite si alte institutii educationale, Sectorul 4 a inregistrat evolutii spectaculoase.

A fost inaugurat cel mai nou si cel mai modern campus educational din Romania, in care vor invata copii de la gradinita si pana la liceu, in incinta Liceului Tehnologic „Dacia” (fostul Colegiu Tehnic “Miron Nicolescu”), in urma eforturilor de a atrage fonduri de peste 100 de milioane de euro, ce urmeaza a se regasi in educatie, in sanatate, in infrastructura si in mediu. Din rezultatele publicate de Ministerul Educatiei, rezulta ca sectorul are cea mai mare rata de promovabilitate din tara la examenul de Bacalaureat din ultimii ani, cu o rata de succes la accest exament de 85%, depasind astfel judete sau sectoare cu traditie.

In acest Complex sunt construite si doua camine, unul pentru fete ( p+3E) si unnul pentru baieti(P+1). Acestea dispun in total de 75 de camera de cazare, in camera de cate 4 persoane si de cate 6 locuri, dar si 4 camere dimensionate pentru personae cu dizabilitati.

Gradinite Sector 4

Sport, Sanatate si Educatie

In Sectorul 4, niciun copil nu va mai merge la gradinita in cladiri cu risc seismic. Campania de punere in siguranta a gradinitelor din Sectorul 4 a fost finalizata de primaria sectorului 4. Acum toate cladirile care gazduiesc gradinite beneficiaza de siguranta maxima, cladiri consolidate, autorizate si cele mai moderne conditii de studiu si de recreere. De toate acestea vor beneficia de toti copiii care sunt inscrisi si invata la gradinitele din Sectorul 4, in urma campaniei de punere in siguranta a unitatilor de invatamant prescolar, “Niciun copil din Sectorul 4 nu va mai merge la gradinita in cladiri cu risc seismic clasa I”, care a fost finalizata. Lucrarile au fost extrem de complexe si au presupus consolidarea imobilelor, reabilitarea acestora, constructii si dotari speciale pentru obtinerea autorizatiilor ISU si a autorizatiilor de functionare. Peste 26 de milioane de lei (aproximativ 5,5 milioane de euro) – fonduri guvernamentale, obtinute de la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, si cofinantare de la bugetul local este valoarea totala a investitiilor facute, incluzand si dotarile moderne care s-au realizat in gradinitele incluse in program.

Administratia locala a Sectorului 4 investeste in peste 2.000 de locuri in crese si gradinite noi
Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti continua procesul de identificare, reconfigurare si construire de noi spatii educationale in care sa fie primiti copiii cu varste cuprinse intre 0 si 6 ani, pentru care nu exista locuri in cresele si gradinitele de stat din zona de Sud a Bucurestiului si pentru care parintii au depus cereri de inscriere.

In acest moment, la nivelul Sectorului 4, exista aproximativ 2.500 de astfel de solicitari care nu au putut fi solutionate din cauza lipsei de locuri.

Avand in vedere responsabilitatile legale care ii revin, autoritatea locala este datoare sa efectueze demersuri urgente pentru a gestiona criza acuta a locurilor disponibile in cresele si gradinitele de stat. Pentru ca aceste familii sa fie sprijinite, Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti a facut deja primii pasi, ce presupun reconfigurarea unor cladiri deja existente, aflate, fie in proprietatea, fie in administrarea autoritatii locale si transformarea acestora in crese si gradinite noi, atat de necesare pentru ca cei mici sa fie ingrijiti si educati in cele mai bune conditii, cat timp parintii lor sunt la serviciu. Implementarea acestei prime etape va crea 2.000 de noi locuri in crese si gradinite, la nivelul Sectorului 4, rezolvand, astfel, o parte considerabila a solicitarilor primite de la parinti.

Primele astfel de lucrari s-au incheiat deja in zona Nitu Vasile, acolo unde fostul sediul al Directiei de Taxe si Impozite Locale Sector 4 a fost reconfigurat si modernizat, iar din luna septembrie a anului 2023, primeste aproximativ 120 de copii in regim de cresa. Lucrari similare sunt, in acest moment, in derulare si in cazul fostului sediu al Directiei Generale de Politie Locala Sector 4 din Aleea Ciceu, precum si in cazul cladirii din strada Enache Ion, in care pana anul trecut a functionat Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 4.

Acestor noi spatii educationale li se vor adauga, in anul 2024, alte cel putin patru asemenea unitati, pentru care Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti a demarat procedurile administrative premergatoare inceperii lucrarilor specifice.
Astfel, in cursul anului curent, va debuta constructia de la zero a unei gradinite si a unei crese, pe bulevardul Metalurgiei 214-220, in zona noului parc „Tudor Arghezi”, unitate de invatamant pentru care consilierii locali au aprobat deja indicatorii tehnico-economici.

In paralel, vor fi modernizate si reconfigurate alte trei spatii aflate in administrarea Sectorului 4 si in cazul carora functiunea actuala, aceea de spatii comerciale, nu se mai justifica,data fiind, atat necesitatea urgenta a crearii de noi locuri in crese si gradinite, cat si situarea acestora in proximitatea altor centre comerciale cu functiuni similare. Acestea sunt: cladirea pietei Aparatorii Patriei, o cladire aferenta pietei Progresul, precum si cladirea pietei Berceni.

Pentru toate aceste spatii, urmeaza a fi solicitat acordul Consiliului General al Municipiului Bucuresti in vederea schimbarii destinatiei acestora din cea de spatii comerciale in unitati de invatamant anteprescolar si prescolar.

In perioada urmatoare, autoritatile locale din Sectorul 4 vor continua procesul de identificare a solutiilor necesare pentru ca, prin fonduri locale, nationale sau europene, sa fie acoperit integral necesarul de locuri pentru copii in crese si gradinite.

Astfel, au fost investiti peste 300 de milioane de lei in realizarea de lucrari specifice pentru obtinerea autorizatiei de securitare la incendiu precum si in lucrari de consolidare, reabilitare termica si modernizare a unitatilor de invatamant. Doar investitiile in reabilitarea, consolidarea si modernizarea gradinitelor au depasit 70 milioane de lei (peste 14 milioane de euro). La nivelul gradinitelor, in decursul ultimilor cinci ani, au avut loc lucrari de extindere a spatiului educational, prin amenajarea si dotarea unor constructii modulare noi la urmatoarele unitati de invatamant: Scoala Gimnaziala Nr. 194, Scoala Gimnaziala Nr. 165, Scoala Gimnaziala Emil Racovita, Scoala Gimnaziala Nr. 133, Scoala Gimnaziala George Bacovia, Scoala Gimnaziala Nr. 100, Scoala Gimnaziala Nr. 97.

Totodata, spatiul educational destinat prescolarilor a fost extins prin constructii noi la Scoala Gimnaziala Nr. 190 precum si la Liceul Tehnologic Dacia din bd. Metalurgiei nr.89. Finantarea acestor lucrari a fost asigurata de la bugetul local cat si din fonduri europene nerambursabile.

In Sectorul 4 al Capitalei, figureaza un numar total de 57 de unitati de invatamant preuniversitar de stat, respectiv 18 gradinite, 26 de scoli gimnaziale si 13 licee, in care, in cursul anului scolar 2022 – 2023 erau inscrisi aproximativ 35.000 de copii, dintre care aproximativ 6.000 frecventeaza unitatile de invatamant prescolar.

Campus Educational in zona Metalurgiei

Sport, Sanatate si Educatie

Zona Metalurgiei este unul dintre cele mai prospere cartiere din Sectorul 4. In ultimii ani, aceasta zona a cunoscut o dezvoltare incredibila.

Se construieste de la zero un nou complex educational in zona Metalurgiei. Sectorul 4 continua sa creioneze proiecte extrem de importante pentru dezvoltarea zonei de sud a Capitalei, care a cunoscut in ultimii ani o adevarata crestere demografica. Zona s-a dezvoltat foarte mult, iar multe familii cu copii si-au intemeiat aici propriul camin. De aceea Sectorul 4 intentioneaza sa dezvolte pentru aceste familii un nou complex educattional. Langa cele 14 terenuri de sport pe care le-a amenajat langa parcul Tudor Arghezi, comunitatea Sectorului 4 va construi de la zero, 0 cresa. 0 gradinita si o scoala. Noul edificiu va fi ridicat pe o suprafata de peste 10.000 mp. Sectorul 4 a identificat, in acest sens, un teren amplasat pe Bd. Metalurgiei.

In ultima perioada, Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti a cunoscut o adevarata renastere urbana, generata pe de o parte de interesul oamenilor de a-si cumpara locuinte noi in aceasta zona, cat si de investitiile realizate de catre administratia locala la nivelul intregului sector. Bulevardele au fost largite de la doua la patru benzi, au fost create mii de noi locuri de parcare, au fost amenajate spatii verzi, strazile au fost asfaltate, trotuarele reconfigurate si au fost realizate investitii in reteaua electrica, majoritatea arterelor din sector fiind dotate cu un sistem de iluminat modern, de tip LED, care sa garanteze un consum redus de energie electrica.

Poza1 Campus Metalurgiei

Sediul Directiei Generale de Impozite si Taxe Locale a devenit cresa si centru de zi pentru copiii din Sectorul 4

Sport, Sanatate si Educatie

La doua saptamani dupa ce a fost inaugurata cresa Unicornul Fermecat, au fost larg deschise usile unui nou astfel de spatiu educational. Cladirea, in care a functionat Directia Generala de Impozite si Taxe Locale din strada Nitu Vasile, a fost transformata in cresa, unde sunt asteptati peste 100 de copii.

Cladirea, complet renovate Noul spatiu dat in folosinta a fost obtinut ca urmare a reconversiei unei cladiri administrative apartinand autoritatii locale, in cadrul programului pe care comunitatea Sectorului 4 il deruleaza deja, de mai bine de patru ani, cu privire la punerea in siguranta a tuturor cladirilor in care functioneaza unitati de invatamant.

Pana sa fie reconfigurata, cladirea a adapostit timp de mai multi ani Directia Generala de Impozite si Taxe Locale, fiind inchisa odata cu digitalizarea completa a serviciilor publice in Sectorul 4. Acum, cladirea a fost complet renovata si adaptata special pentru a adaposti, in conditii de maxima siguranta si confort sporit, peste 100 de copii ai Sectorului 4

Sunt de remarcat oportunitatile pe care Sectorul 4 le ofera copiilor, parintilor si profesorilor. Deja a devenit o traditie ca primaria Sectorului 4 sa se implice in dezvoltarea infrastructurii unitatilor de invatamant.

Noua cresa Degetica, pe care comunitatea Sectorului 4 a inaugurat-o astazi, este compartimentata astfel: la parterul cladirii sunt amenajate 5 grupe pentru copiii cu varste cuprinse intre 2 si 3 ani, fiecare dintre grupe fiind impartita in trei spatii cu functiuni diferite – sala de curs, dormitor si baie, iar la etaj, cladirea dispune de 4 grupe, ce vor functiona in regim de centru de zi.

Ca urmare a lucrarilor de reconfigurare, actuala cladire ofera copiilor si cadrelor didactice o suprafata de aproximativ 1.500 de metri patrati utili, precum si o curte generoasa, de aproximativ 500 de metri patrati, ce a fost transformata in loc de joaca pentru prichindei. Cladirea este, de asemenea, eficienta energetic, avand pe acoperis un sistem modern de panouri fotovoltaice, ce vor sustine energia electrica necesara pentru functionare, atat in privinta iluminatului, cat si a ventilatiei si sistemului de tratare si de purificare a aerului.

Noua cresa va oferi, totodata, si un grad sporit de securitate, fiind supravegheata cu un modern sistem de camere video, montat atat in interior, cat si la exterior.

Amfiteatrul UMF Carol Davila

Sport, Sanatate si Educatie

Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti devine Centru Universitar de Excelenta, cea mai noua facilitate educationala de profil, destinata studentilor Facultatii de Stomatologie.

Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti a finalizat lucrarile in ceea ce priveste cea mai noua facilitate educationala de profil medical, destinata studentilor Facultatii de Stomatologie din cadrul UMF „Carol Davila”.

Cladirea, care plaseaza Sectorul 4 pe harta comunitatilor locale ce detin centre universitare de excelenta, are o suprafata de aproximativ 2.000 de metri patrati, dispusa in regim de parter si doua etaje si a fost configurata special pentru pregatirea adecvata a studentilor. Facultatii de Stomatologie, cu trei amfiteatre, sali de curs, biblioteca, o sala pentru simulatoare, laboratoare de microbiologie, birouri si spatii tehnico-administrative.

Cel mai mare spital Universitar de Stomatologie din Romania

Sport, Sanatate si Educatie​

Cel mai important obiectiv de infrastructura medicala, cu profil de stomatologie, realizat in ultimii 50 de ani de catre o administratie locala, urmeaza sa fie deschis din 17 iunie. Anuntul a fost facut de catre primarul Sectorului 4, Daniel Baluta, in cadrul unei conferinte de presa ce a avut loc la Clinica de Stomatologie, din Soseaua Oltenitei nr. 9.
Unitatea medicala care va fi operationalizata de catre Spitalul Universitar de Urgenta Bucuresti UMF „Carol Davila” va oferi tratamente stomatologice pacientilor de toate varstele din tot Bucurestiul, dar si locuri de munca bine platite pentru personalul medical din sistemul public de sanatate, care are astfel toate motivele sa ramana aici in Romania.
Cel mai nou si mai modern spital de stomatologie din Romania este situat pe Soseaua Oltenitei nr. 9 si dispune de 65 de cabinete medicale, sali de asteptare, sala de operatie, toate dotate cu aparatura ultramoderna. Valoarea acestei investitii este de 60 de milioane de lei, 40 de milioane a costat constructia, iar alte 20 de milioane dotarile acesteia.

Spitalul de Urgenta „Bagdasar-Arseni”

Sport, Sanatate si Educatie

Sectia de Arsi pe care Primaria Sectorului 4 a amenajat-o la Spitalul Clinic de Urgenta „Bagdasar-Arseni” a primit aprobarea Ministerului Sanatatii. Ca urmare a aprobarii, sectia a fost inclusa in reteaua nationala destinata tratamentului pacientilor cu arsuri grave.
Special reconfigurata pentru asigurarea tuturor functiunilor medicale, in conditii de maxima siguranta, noua unitate pentru marii arsi, singura construita in Romania in ultimii 20 de ani, cuprinde doua sali de operatie, politrauma si chirurgie estetica, o sala de pansamente, una pentru tratamentul arsurilor, spatii de sterilizare precum si trei rezerve cu cate un pat, dotate cu aparatura de ultima generatie si in care pacientii cu arsuri grave vor putea fi tratati la cele mai inalte standarde. Totodata, sala de operatii pentru urgente va putea fi utilizata si de alte specialitati, in functie de necesitate.

In plus, salile au pereti si tavane din inox, iar toate suprafetele sunt realizate din panouri tratate antiseptic pe baza de compusi din ioni de argint, eficienti impotriva celor mai periculoase si raspandite tipuri de bacterii. Mai mult, rezervele au pereti vitrati, care sa permita controlul vizual al pacientilor. Tot la acest Spital s-a construit cea mai moderna sectie de primiri urgente din Romania.

O maternitate noua va fi construita in curtea spitalului Sfantul Ioan

Sport, Sanatate si Educatie

Trei sectii de obstetrica-ginecologie, o sectie de neonatologie si una de Terapie Intensiva. In total, 166 de paturi.
La acestea se vor adauga un bloc operator, cu patru sali de operatie, un bloc de nasteri, ambulatoriu, laborator de analize, dar si farmacie.
Ansamblul de pe soseaua Vitan Barzesti nr. 13 este proiectat a fi compus din doua cladiri cu regim de inaltime S+P+3E, respectiv S+P+4E.
In acest moment, Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti are in derulare, in Sistemul de Achizitii Publice (SICAP), o procedura de licitatie publica pentru proiectarea si executia noii unitati medicale.

Centru de diagnostic “Marius Nasta”

Sport, Sanatate si Educatie

Sectorul 4 al Municipiului București continuă să investească masiv în dezvoltarea infrastructurii sanitare a Bucureștiului. Cu fonduri europene nerambursabile obținute din PNRR, autoritatea locală, împreună cu Institutul de Pneumoftiziologie „Marius Nasta”, ridică de la zero un Centru de Diagnostic, Tratament și Cercetare a Tuberculozei.
Noua facilitate medicală va fi edificată pe Calea Șerban Vodă nr.189 pe terenul pe care a funcționat în trecut Pavilionul Zerlendi, din cadrul institutului. Proiectul noului spital a debutat deja cu etapa de dezafectare a clădirilor existente, vechi de mai bine de 130 de ani, aflate într-o stare avansată de degradare, incompatibilă cu desfășurarea oricărui act medical.

Noul spital de pneumoftiziologie va avea o capacitate de 115 paturi, dintre care 19 de terapie intensive, trei Sali de operatie si laboratoare de cercetare si analize. Acest obiectiv de investitii este o necessitate stringenta si totodata o solutie optima cu implicatii directe pe termen scurt si lung pentru integrarea Romaniei in Programele Europene de cerecetare-dezvoltare in invatamantul universitar si management efficient in sectorul de sanitate publica.

Noua constructie, situata pe Calea Serban Voda 189, va raspunde din punct de Vedere al asigurarii circuitelor functionale specific privind respectarea cerintelor standardelor de calitate pentru unitati sanitare.

Spitalul de Chirurgie Oro-Maxilo-Faciala

Sport, Sanatate si Educatie

Cel mai important obiectiv de infrastructura medicala, cu profil de stomatologie, realizat in ultimii 50 de ani de catre o administratie locala, urmeaza sa fie deschis din 17 iunie. Anuntul a fost facut de catre primarul Sectorului 4, Daniel Baluta, in cadrul unei conferinte de presa ce a avut loc la Clinica de Stomatologie, din Soseaua Oltenitei nr. 9.

Unitatea medicala care va fi operationalizata de catre Spitalul Universitar de Urgenta Bucuresti su UMF „Carol Davila” va oferi tratamente stomatologice pacientilor de toate varstele din tot Bucurestiul, dar si locuri de munca bine platite pentru personalul medical din sistemul public de sanatate, care are astfel toate motivele sa ramana aici in Romania.

Se deschide Clinica de Stomatologie pe 17 iunie, iar aceasta va fi locul in care comunitatea noastra atinge doua obiective importante. In primul rand, oamenii din Sectorul 4 vor avea acces la un centru de tratament amenajat la standarde occidentale, iar apoi, discutam despre o evolutie importanta la nivelul invatamantului medical romanesc. Pentru acest lucru, a fost nevoie de un efort conjugat, de oameni inimosi, de o echipa guvernamentala, dar si de ajutor substantial de la Parlament. Asa am reusit sa avem rezultate si ma gandesc, in primul rand, la UPU Bagdasar-Arseni, la Centrul de Arsi de la acelasi spital, dar si la viitoarea maternitate de la Spitalul Sf. Ioan, la cladirea Zerlendi a Institutului Marius Nasta, dar si la modulul de Chirurgie Oro-Maxilo-Faciala pe care urmeaza sa il construim.Aici, la Spitalul de Stomatologievor veni, intr-o prima etapa, angajatii UMF Carol Davila, iar in a doua etapa, vom angaja personal medical. Vom crea locuri de munca in conditii occidentale, pentru un numar mare de profesionisti. De la 1 septembrie, vom derula mai multe programe sociale, prin care vom putea sa acordam o serie de tratamente gratuite, prin intermediul unei comisii medicale, astfel ca ne vom adresa atat persoanelor active, cat si seniorilor. Nimic din toate acestea nu ar fi fost posibile, fapt pentru care le multumesc tuturor partenerilor nostri, tuturor celor care au muncit pentru ca acest obiectiv sa fie realizat”, .

Cel mai nou si mai modern spital de stomatologie din Romania este situat pe Soseaua Oltenitei nr. 9 si dispune de 65 de cabinete medicale, sali de asteptare, sala de operatie, toate dotate cu aparatura ultramoderna. Valoarea acestei investitii este de 60 de milioane de lei, 40 de milioane a costat constructia, iar alte 20 de milioane dotarile acesteia.

Sectorul 4 incepe constructia unui teatru in zona de sud a Bucurestiului

Sport, Sanatate si Educatie

Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti continua sa implementeze proiecte care aduc plus-valoare comunitatii locale si care, totodata, asigura respectarea drepturilor cetatenilor in privinta accesului la servicii culturale de calitate. Proiectul este pus in practica urmare a unor cercetari sociologice, conform carora locuitorii Sectorului 4 intampina dificultati in a avea acces la cultura, acest aspect fiind cauzat de faptul ca in sudul Bucurestiului nu exista nicio institutie cultural-artistica de nivelul unui teatru, iar deplasarea spectatorilor catre salile de spectacol din centrul orasului nu este doar costisitoare, ci si extrem de obositoare.

In aceste conditii, a fost clara necesitatea infiintarii unei astfel de institutii culturale, la care sa aiba acces toate categoriile de public, incepand de la copiii de gradinita si pana la seniorii Sectorului 4.

In momentul de fata, a fost incheiata procedura de proiectare a acestui edificiu si a fost emis ordinul de incepere a lucrarilor de construire a primului si singurului teatru din Sectorul 4, ridicat in Parcul Oraselul Copiilor, cu acces din Soseaua Oltenitei. Lucrarile vor dura aproximativ doi ani si vor costa cel mult 10 milioane de euro.

Cladirea, cu un design futurist, va avea o suprafata desfasurata de 2.600 mp, dispusa pe parter, etajul 1, supanta si terasa circulabila. Conform proiectului tehnic intocmit de specialisti, incinta noului teatru va avea o sala de spectacole de aproximativ 250 de locuri, doua sali de conferinte, spatii pentru birouri, precum si o zona de relaxare si socializare amenajata pe terasa circulabila.

Toti copiii din Sectorul 4 vor avea acces la aceasta facilitate culturala, unde vor putea viziona spectacole de teatru, concerte si vor putea participa la diverse evenimente culturale, precum expozitii de pictura, de fotografie, lansari de carte etc.

Totodata, salile de spectacol vor putea fi puse la dispozitia gradinitelor, scolilor si liceelor din sector, care vor dori sa organizeze aici diverse activitati artistice, vernisaje, spectacole pentru copii si tineri. Mai mult, parintii ii vor putea duce pe cei mici, in timpul liber, la cursuri de actorie, muzica sau balet.

Sectorul 4, cea mai moderna si rapida dezvoltare!

Sport, Sanatate si Educatie

In concluzie, atat din datele furnizate de catre specialistii din domeniul imobiliar cat si din estimarile noastre, rezulta ca Sectorul 4 reprezinta nu doar unul dintre sectoarele cu cea mai moderna si rapida dezvoltare urbana, dar si cel mai ,,fierbinte pol imobiliar din Capitala”, cu investitii de ordinul sutelor de milioane de euro in noi proiecte de dezvoltare rezidentiala, asa cum este spre exemplu Metalurgiei Park Residence. Acesta fiind cel mai ambitios proiect rezidential din Romania, care va avea la finalizare peste 10.000 de locuinte noi, din care 5.000 de apartamente au fost deja realizate, motiv pentru care am hotarat sa relaxam modalitatile de plata si sa introducem cateva elemente, menite sa ajute in achizitionarea de locuinte noi la preturi accesibile, din nevoia de a facilita achizitia de locuinte de catre cei care opteaza pentru aceste sisteme de plata.

Echipa SudRezidential.ro

Trimite Mesaj
Suna
Locatie

SudRezidential.ro iti ofera o experienta cat mai personalizata in procesul de cautare a proprietatii imobiliare potrivite. In acest scop folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul anunturilor si pentru a analiza traficul.